Full width home nuffnang

Malam semalam.. entah kenapa aku rajin plak kuar umah sembang-sembang ngan jiran tetangga...kebetulan plak En Hubby nak jengah jiran depan umah yg dikhabarkan tgh sakit...

Macam biasalah.. orang pompuan kalau dah berjumpa.. mesti ada mesyuarat tingkap...

mcm-mcm topik yg aku bualkan... dan yang paling aku tertarik ialah mengenai ubat bagi penyakit diabetes...

Korang kenal tak buah binjai.. alah.. buah yang mcm betik tu.. tapi dia masam-masam skit.. kalau buat sambal belacan kalau taruk buah binjai skit memang superbbb....
Hah kalau tak kenal korang tgk gambo ni...



hah... camner .. kenal dah... alah.. susah beno kalau ckp ngan orang bando ni.. tak kenal-kenal... haha.. yg kenal tu... sonanglah kan..yg tak kenal tu... cari-carilah dalam tenet ..kot-kot.. ada gambo yg lebih jelas kan... ahahhaksss........

ok... aku nak beri resepi korang cam ner nak buat ubat diabetes ni...

memula.. korang kena kupas kulit buah binjai tu.... lepas tu, kulitnya dimasukkan didalam blander... campur ngan air sikit dan kisar... buat mcm jus tu....buat dalam satu cawan...lepas tu minumlahhh... insyaallah kadar gula dalam badan anda yang ada diabetes ni akan menurun bacaannya...

Tapi tak tahulah berkesan ke tak.. sebab aku ni mana ada diabetes.. so xdelah aku nak cubanya... tapi ....dari cerita jiran aku yg dah mengamalkannya.. mcm mujarab je bunyinya....

dia masa memula dia check ngan dr gula dia 12.2... tinggi tu... sampai kena tahan wad... lepas tu bila akak dia buatkan jus kulit buah binjai ni.. malam dia minum dan pagi tu... bila dr check gula dia turun 6.3 terus.....

Tapi aku nak beritahulah.. yg jus ni katanya pahit sgt... kelat pun ya.... tapi kalau dah nama ubatkan.. telan jelah... janji baik... huhuuuh... wahh pandai ckp ekk aku.. kalau suruh aku .. maunya termuntah balik....

korang tahulah... alangkan jus mate 5 aku tak tertelan .. inikan jus kulit binjai... ahahahksss.....

Ok sambung balik kisah jus kulit binjai.....

Jiran aku ckp kan.... memula dia nak minum amat menyiksakan, tapi bila ia terbukti mujarab, dia tak ragu-ragu untuk meminumnya lagi ...
( wah!!!!!! macam ayat iklan ubat je....hehe.)

so... cubalah yeeekk........


2 comments:

  1. my mum used to and my father still do - blend peria katak:) also they claim turunkan gula and also darah tinggi - peria lagi pahit wooo - but berkesan lak utk temujanni ngan dr- heheh but tu tak menipu ke tu esok nak jumpa dr hari ni teeguk air binjai la peria la heheheh - nnati kita tak tau la camna ek - but hopefully insyaAllah takda la sakit

    ReplyDelete
  2. Salam sis.. satu lagi.. Kalau nak turun daun mangis pon boleh.. jadikan air.. mcm teh.. minum 1 gelas setiap 2 hari... insallah.. tapi kalau banyak sgt nanti turun sampai dalam tanah plk.. (kena kuburkan) jadi elok kalau minum tu lps seminggu pegi check balik.. insallah ...

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]