Full width home nuffnang



tadi aku dgr berita Datuk Lee Chong Wei meraih suntikan semangat terbaik sebelum berlepas ke Sukan Komanwel minggu depan, apabila mencatat kemenangan pertama dalam tempoh 18 bulan ke atas musuh tradisi, Lin Dan untuk menjuarai Terbuka Jepun di Tokyo, semalam.

tahniah.. tahniah.. tahniah dari aku sebagai rakyat Malaysia...

Bagi Chong Wei, ini adalah kemenangan pertamanya ke atas Lin Dan sejak kali terakhir mengalahkan pemain China itu pada Terbuka Switzerland, Mac tahun lalu.

Kemenangan ini turut memperbaiki rekod pertemuannya dengan Lin Dan 7-14.

Kemenangan Chong Wei juga memecah penguasaan China pada Terbuka Jepun, selepas negara itu menyapu empat daripada lima gelaran yang ditawarkan. Justeru, tidak hairanlah Chong Wei mendapat sokongan penonton di Gimnasium Metropolitan Tokyo yang mahu melihat ada pemain lain yang dapat memecah dominasi China.

Chong Wei, yang juga pemilik enam kejuaraan tahun ini - Terbuka Korea, Malaysia, All England, Indonesia, Grand Prix Malaysia dan Terbuka Macau akan berlepas ke New Delhi, Selasa ini untuk mempertahankan pingat emas Sukan Komanwel.

Dia juga menjadi sandaran untuk memenangi emas pada Sukan Asia.

Tapi.... kalo akulah jadi Datuk Cong Wei.... nama aku tgh kemuncak ni... dan dikala aku telah dapat semuanya ..aku bersara terus dan tumpukan sebagai jurulatih je...

aku latih genarasi baru menggantikan aku.... sbb sekarang Malaysia ketandusan pengganti yg berbakat besar yang boleh mengharunkan nama negara...

so apa pendapat korang?????

No comments:

Post a Comment

Bottom Ad [Post Page]