Full width home nuffnang



Alahai.. ramai gak rupanya yg berminat nak tahu camner goreng keladi guna tepung gandum je.... alahai.... senang le ..... kalo korang nak tahu... aku kalo goreng, keladi ke, ubi ke, udang ke, sotong ke ginilah stail aku...

kalo guna tepung yg sedia ada kat kedai lagi bagus kan... tapi kalo dah takde.. ditambah plak malas nak gi kedai... memang inilah cara aku....

yang penting rangup gak... nak tahu caranya????

gini.....

3 sudu tepung gandum
3 sudu minyak masak
secubit garam
secubit kunyit serbuk
sedikit air
minyak utk menggoreng

caranya...

memula korang masukkan tepung gandum, garam, kunyit dan minyak masak... gaul sampai dia sebati... then korang masukkan air sedikit demi sedikit... sampai dia likat mcm agak-agak sesuai nak goreng ...pastu barulah masukkan keladi ke, ubi ke, sotong ke, udang ke.. apa-apa jelah.... .. gaul dan goreng didalam kuali.... bila dah masak.. angkat.. dan makan.....

hahha... itujelah resepinya... senang kan....selamat mencuba!!!!!!!!

4 comments:

  1. bagusni..tq kasi resepi nie..nanti leh terai.

    ReplyDelete
  2. owh macam tu rupanya utk kasi rangup ^_^ thanks eh..sudah jumpa jawapannya hehe

    latest entry familysempoi: period namun tetap ambil wudu'

    ReplyDelete
  3. ok roger tq2.. pasni leh try.. sedapnyer lah sukun tu

    ReplyDelete
  4. gud2....kita pon sll amal cm ni..hikss

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]