Full width home nuffnang




Minggu ni bz dengan SKT@LNPT@HRMIS...
line Hrmis plak mengong.. kejap lembab..kejap takleh masuk.. kejap ok... pening kepala... tapi dah wajib masuk Hrmis..ikut jelah...

Mcm biasa.. setiap tahun aku kena nilai dan beri markah kepada staff dibawah penyeliaan aku.. benda ni yg paling aku bohsan... siyes aku ckp.. bukan aku ikhlas pun nak beri .. sekadar buat benda yg wajib dan sepatutnya.. itu jer...

mcm aku gak... setiap tahun kena buat LNPT dan SKT untuk diri sendiri gak... kenapalah kerajaan wajibkan kakitangan buat benda ni semua kan??? pada aku benda ni semua dah tak relevan lagi dahhh... takkan kita sebagai manusia yg ada hati dan perasaan nak tumpahkan pasir dekat periuk nasi orang... itu rezeki org.. takkan dengan markah yg kita beri membuatkan dia diberhentikan....

Contoh mcm skim SBPA baru ni.. yg tak datang kejer bertahun2 pun kita masih nak cari dan hubungi dia suruh dia sign skim baru... nampak sangat dia masih diterima oleh majikan...sampai mcm tu sekali baiknya kerajaan.. bukan susah nak buang kejer tau... so apa gunakan markah penilaian tu kan...

Dan untuk tahun ni aku dah bincang dengan pihak atasan aku bahawa aku tetap akan fight untuk anugerahkan seorang staff aku ni untuk APC 2011... tahun lepas aku dah calonkan dia gak...tapi bos kata nanti dulu.. utamakan yg lebih lama.. ikut giliran katanya... see??? betul tak...cemerlang pun tetap kena ikut giliran kan... so camner??? aku ingat SBPA buat yg prestasi cemerlang markah tinggi dan kenaikkan gaji tu tinggi dapat kat semua orang.. rupanya tak..tidak sama sekali.. itu hanya pegawai atasan sahaja yekk.. gred2 JUSA.. gred SUSAH mcm aku ni no..no..noooo.. so kenalah ikut giliran gak yekkk....

bohsanlah... byk benda aku bohsan hari ni... semua buat tak kena.. stress mcm-mcm hal... tu yg merapu je ni... moody.... wekekekek.....





1 comment:

  1. yang best skali.. RISDA nak buat kursus bermula 12 tgah malam pasal HRMIS nie pada sesapa yg x update.. lembab gile update...

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]