Full width home nuffnang

Sabtu lepas aku balik kg... korang tahu kan.. niat aku balik adalah untuk meraikan hari ibu dengan ibu tersayang... tapi lain plak yg jadinya....

rupanya ada lagi peranan Pegawai Penerangan di Daerah-daerah kan...

sbb aku kata begitu???

kerana.. masa aku balik tu aku telah menyelesaikan satu masalah besar berhubung dengan Skim Bantuan Ibu Tunggal yang diuruskan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat Daerah Muar.

memang aku tahu kes ni dah lama berlarutan tanpa jawapan yg munasabah dari pihak JKM.. ada je alasan dan jawapan yg diberikan...

memula dulu aku hanya membantu dari segi khidmat nasihat jer.... aku katalah suruh jumpa merekalah.. buat suratlah... mcm-mcmlah aku ajar... tapi bila aku balik masalahnya tetap sama.. still tak dapat lagi penyelesainya...

last-last balik yg baru ni.. aku terus amik tindakan drastik... aku buka lappy, sign in email dan hantar email kepada KETUA PENGARAH JKM terus...

email yg aku beri tu pada Sabtu jam 7.00 malam.. tapi jam 7.22 hari yg sama aku mendapat balasan email dari KETUA PENGARAH JKM tu dan berjanji untuk menyiasat dengan lebih lanjut...

fuhhh... power.. memang power... pantas, cepat dan terkini. memang blackberry yang dia dapat tu dia gunakan dengan sebaik mungkin... aku tak sangka hari cuti pun dia buka email rasmi dia...

So nak dijadikan cerita.. keesokkan harinya AHAD jam 2.00 petang seseorang yang memperkenalkan diri dari JKM Muar telah menghubungi si penerima bantuan terbabit dan berjanji untuk menyiasat aduan yg diterima...

dan hari ini aku mendapat lagi email dari Ketua pengarah JKM terbabit mengatakan tindakan telah dibuat dengan membayar semua tunggakan dengan serta merta.

syabaslahhhh ...syabas aku ucapkan...
siapa kata susah berurusan dengan Jabatan Kerajaan ...
dolu-dolu yelahhh.. maybelahhh...
tapi sekarang tidak lagi.....

harapan aku... kakitangan kerajaan di luar sana contohilah KETUA PENGARAH JKM ini yekkk...

5 comments:

  1. yang efisien ialah pegawai atasan & kebanyakannya kat federal..
    kalo kat state ni still hampeh...
    contohnyer ita penah wat complain thru email kat pej p******an daerah (takleh kasi tau... bahaya) s.k kat federal..
    kat jab perdana menteri, jab p******an negara & negeri...
    malangnya yang jawab email tu orang dari jab perdana menteri...
    respons dari daerah ita dapat sebulan pas tu...
    lepas pegawai² kat daerah kene tiaw ngan pegawai kat federal...

    ReplyDelete
  2. cekap dan pantas.. bertanggungjawab atas amanah yg diberikan... syabas...

    ReplyDelete
  3. Ita.. next time kena melalui ketua pengarah agensi tu dulu baru ke jabatan perdana menteri...

    ReplyDelete
  4. tahniah jugak! mmg servis dah ok b'banding dolu. tp, ada jugak lagik yg hampeh esp kat spital2 kerajaan. huh!

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]