Full width home nuffnang

sabtu ri tu aku duk rantai kaki kat umah... pagi tu En Hubby aku kejer.. kuar awal pagi.. dalam kul 6.30 gitu dia kuar... dia kena ceramah 1Malaysia kat cheras... petangnya plak dia ada event pengguna kat the mall... kira bzlah sepanjang sabtu tu...

So nak dijadikan citer...
pagi tu dia kuar , mcm biasa dia kunci aku dari luar... aku pun lenalah sambung tido balik.... maklumlah... takde per nak buat.. coz semua dah settle...
alih..alih..akak aku call kata nak tumpang masak coz umah dia takde air nak masak mee kari... aku pun on jelah.. lagi aku suka...

So aku bangun nak buka pintu... aku tgk pintu kunci siap mangga lagi...
aku cari kunci..jenuh takde... akak aku duk tunggu kat luar dah.. takleh masuk...
aku call En hubby... mujur dia lum ceramah lagi.. ceramah kul 10.00 pagi...
aku tanya mana kunci umah aku.. coz dia tu aku tahu ....
suka kemas barang aku.. dia tak suka sepah rumah.. so bila nampak aku letak apa-apa kat merata-rata dia akan simpan kemas...

dia kata tak tahu.. angin aku... aku duk bebel kat dia... aku suruh dia balik hantar kunci... dia kata takleh... dia nak ceramah dah kejap lagi..
aku bebel lagi marah-marah dia.... cian dia.... kena dgr bebelan aku....agaknya buntu dia nak ceramah nanti... bila aku fikir gitu.. aku kendur sikit marah dia...
aku kata takpelah..takpelah....

last-last aku cari kunci spare.. haram takde.. mana dia letak tah...
yg ado kunci spare pintu dapur umah aku.... cari lagi...
last-last jumpa kunci sliding door plak....
fuhhhhh... lega.... boleh buka...takyah naik dari dapur... jenuh plak nak tawap satu bangunan ...hikkk..hikk..ikkk..

dipendekkan citer... blehlah aku masak mee kari sabtu tu....tapi yg aku riso... kunci umah aku still tak jumpa....
manalah ko kunci oiiiii......

3 comments:

  1. kena cari smpai dpt kunci yg xjumpa lg tu ina...
    bahaya takut terletak kat mana2222....

    ReplyDelete
  2. bahaya kunci hilang....kena cari smpi dpt!

    ReplyDelete
  3. dah jumpa ke kunci tu..? kut kut terselit bawah sofa? kena cari sampai dapat.. Chik Na pernah hilang kunci kete kat jusco, nak tak nak terpaksa la tukar setting kunci tu kat service center sebab takut ade org niat jahat..

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]