Malam semalam.. entah kenapa aku rajin plak kuar umah sembang-sembang ngan jiran tetangga...kebetulan plak En Hubby nak jengah jiran depan umah yg dikhabarkan tgh sakit...

Macam biasalah.. orang pompuan kalau dah berjumpa.. mesti ada mesyuarat tingkap...

mcm-mcm topik yg aku bualkan... dan yang paling aku tertarik ialah mengenai ubat bagi penyakit diabetes...

Korang kenal tak buah binjai.. alah.. buah yang mcm betik tu.. tapi dia masam-masam skit.. kalau buat sambal belacan kalau taruk buah binjai skit memang superbbb....
Hah kalau tak kenal korang tgk gambo ni...



hah... camner .. kenal dah... alah.. susah beno kalau ckp ngan orang bando ni.. tak kenal-kenal... haha.. yg kenal tu... sonanglah kan..yg tak kenal tu... cari-carilah dalam tenet ..kot-kot.. ada gambo yg lebih jelas kan... ahahhaksss........

ok... aku nak beri resepi korang cam ner nak buat ubat diabetes ni...

memula.. korang kena kupas kulit buah binjai tu.... lepas tu, kulitnya dimasukkan didalam blander... campur ngan air sikit dan kisar... buat mcm jus tu....buat dalam satu cawan...lepas tu minumlahhh... insyaallah kadar gula dalam badan anda yang ada diabetes ni akan menurun bacaannya...

Tapi tak tahulah berkesan ke tak.. sebab aku ni mana ada diabetes.. so xdelah aku nak cubanya... tapi ....dari cerita jiran aku yg dah mengamalkannya.. mcm mujarab je bunyinya....

dia masa memula dia check ngan dr gula dia 12.2... tinggi tu... sampai kena tahan wad... lepas tu bila akak dia buatkan jus kulit buah binjai ni.. malam dia minum dan pagi tu... bila dr check gula dia turun 6.3 terus.....

Tapi aku nak beritahulah.. yg jus ni katanya pahit sgt... kelat pun ya.... tapi kalau dah nama ubatkan.. telan jelah... janji baik... huhuuuh... wahh pandai ckp ekk aku.. kalau suruh aku .. maunya termuntah balik....

korang tahulah... alangkan jus mate 5 aku tak tertelan .. inikan jus kulit binjai... ahahahksss.....

Ok sambung balik kisah jus kulit binjai.....

Jiran aku ckp kan.... memula dia nak minum amat menyiksakan, tapi bila ia terbukti mujarab, dia tak ragu-ragu untuk meminumnya lagi ...
( wah!!!!!! macam ayat iklan ubat je....hehe.)

so... cubalah yeeekk........


Read More
Posted by Diarihatiku1976 on Friday, July 31, 2009
2 comments
categories: |



Oklah.. tak lama lagi kan nak raya.. ceh... posa pun blum dah nak citer raya dah ekk.. aahahahkkk.. lantaklah... yg penting aku nak citer gak pasal baju raya...

Korang pasan tak.. sekarang ni trend orang pakai baju kurung moden yang lengannya bercekak tu.. alahhh... yang mcm lengan baju kemeja tu... pernah nampak tak....

takkan tak pernah kot... coz merata pegi sekarang... melambak jual yg dah siap...

Tapi aku taknaklah yg dah siap tu.. almaklumlah.. lagipun badan aku kan lain mcm skit.. so agak tidak selesalahhh kalau nak beli yg dah siap kan.. so hajat dihati aku naklah gi menempahnya... huhuhhu....

Kebetulan plak.. bulan ni semua majalah asyik tunjukkan gambo fesyen baju raya je kan.. so aku pun terpengaruhlah plak... masa tgh belek-belek majalah nona ni... aku tengok ada fesyen baju yg aku maksudkan.. impikan...idamkan itew... hiiikskksk..

Apa lagi.. terus zasssss.... aku snap..... hahahha.. cian mamak majalah tu .. aku tak beli... aku hanya amik gambar je.. wakakka... jahat kan aku...

kiranya aku dah congak-congak... cadang-cadang... tahun ni aku nak buat fesyen cam nilah...









tapi.........

Sesuai ke....

Padan ke.....

Read More
Posted by Diarihatiku1976 on
1 comments
categories: |
Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS