Full width home nuffnang

Punyer ler panjang lebar tajuk aku..
takpelah sekali sekala kan...
bukan selalu pun nak panjang gitu....

Pernah tak korang ada perasaan gitu kat family korang...
kalo dgr mcm jahat je kan..
tapi rasanya ada kot.. sikit-sikit terdetik....
tapi bukan dengki yg negativ..
maksud aku dengki yg positiv ker kan...

contohnya mcm aku...
aku punya adik beradik ramai..
ipar duai pun ramai...
so korang faham-faham jelah...

tapi pada aku senang je...
malas amik pot..
lantaklah korang nak kata per..
aku tetap gini gak..
cuma kadang-kadang cemburu sikit bila mak lebihkan abg ke akak yg lain...
tapi now dah kurang dah perasaan tu..
masa kecik-kecik dulu..
selalu ada perasaan dengki camtu...

kalo mak keluarkan set pinggan cantik..
semata-mata akak dan abg ipar nak balik..
ataupun.. mak masak lauk sedap-sedap bila dgr they all nak balik...

masa tu... meluap-luap perasaan cemburu aku...
kelakar kan...
tapi itu dulu ler...
now tak kisah dah bab-bab tu semua...

sekarang aku tgk lapisan ke-dua family aku plak...
aku tgk anak saudara aku plak perangai nyer...
melawan-lawan dia sama dia...
org tu kata gitu.. org ni kata gini...
adohai..
harap-harap... jgnlah sampai negativ
kalu setakat bab positv takpe....
kan... betul tak....

8 comments:

  1. tulah perasaan cemburu tu memang ada.. maybe diadakan utk kita berfikir secara positiv.. tapi kdg2 kita tak boleh nak control perasaan tu.. tu yg akan timbul keburukan pulak..

    anda ada wasiat sila ambil ye..

    ReplyDelete
  2. btol dl ms kcik de perasaan cam2...bile akak n abg blk kg mak msk sdap2 bkn men....iri hati btol...tp bile skang sye plak blk kg mk mntue lyn sye cam 2 br phm nape dl arwah mak lyn abg n akak sye lebih...sbb jarang blk kg kn...sesekali blk kg of kos la mk lyn baikk punyer kn...heeee pis

    ReplyDelete
  3. hehe..skrg dah besar n matang..kalau jeles pun masih boleh dikawal :D

    ReplyDelete
  4. akak...terima kasih byk2..smoga dipermudahkan..
    moga2 pasni rezeki akak n hubby akan tiba..amin .
    panjang citernya kak...inilah dinamakan rezeki ALLA SWT dah izinkan.
    merata dah pi...tapi imah under GYNAE...

    ReplyDelete
  5. itu perkara biasa la kak.. dalam kehidupan niih mesti ader yang tak sempurna kan.. bukan kata orang kat luar jer rasanyer kita pun kengkadang dengan tak sengaja iri hati.. dulu masa sayer kecik slalu gaduh jer ngan adik.. tapi skang tak lagi..

    ReplyDelete
  6. biasa la saya pun pernah ada rasa cenggitu...selalunya adik saya selalu dengki dgn saya dulu masa sekolah la ni tak lagi sebab masing2 dah bekeluarga....

    ReplyDelete
  7. Selalunya adik beradik memang mcmtu...tapi masa keciklah...bila dah berumahtangga dah ada anak pinak ... perangai gitu jadi bahan ketawa bila berjumpa dengan adik2 yang lain...kelakar bila difikirkan...

    Yang jadi tak bagusnya bila ada yang tukang menjadi batu api bila terjadi perselisihan faham antara adik beradik...lepas tu nanti jadilah perkara yang tak elok...

    ReplyDelete
  8. itulah....asalkan yg positif, xpe la...tak kira la adik beradik sendiri atau pun ipar duai...asalkan xde yg batu api....bahagia la hidup..kalau tak...jaga baik2 la....sure ada yg kena karang...

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]