Full width home nuffnang

Sabtu lepas...
aku kena temankan En Hubby gi ceramah 1Malaysia di Tmn Bkt Jalil...
Belia Taman tu jemput En Hubby aku berceramah...
Dgn hujan yg lebat..we all redah gak....
ginilah aku.. aktiviti aku... kalo tak duk umah...
masa kami habis dengan kejer jer....
yelah.. kejer penerangan ni memang gini rupanya...
waktu malam.. hujung minggu tulah.. time kejer nyer....



tak kira siang atau malam...
kalo waktu pejabat.. masa byk dihabiskan dengan kejer-kejer pentadbiran...
perancangan program... laporan dsbnya...
malam plak.. byk mesyuarat... maklumlah... aktiviti komuniti...
malam le they all ada masa... siang kan they all kejer...
so hujung minggu plak aktiviti program berjalan...
dengan siviknya... dengan 1malaysianya...
pendek kata.. masa penuh dengan aktiviti kemasyarakatan...

bagi org yg faham.. alhamdulillah...
bagi yg tak faham aku rasa jenuh gak bertegang lehernya...
yelah.. hujung minggu masa dengan family.. sedangkan kejer penerangan ni..
tak tentu masa....

sbb tu ada org penerangan yg berjaya menjadi YB..
ada gak yg berjaya menjadi Setiausaha politik, setiausaha akhbar menteri..
pegawai khas menteri dsbnya...





tapi en hubby aku ni rasanya.. takdelah sampai ke situ...
aku pun tak sokong kalo dia terjebak sampai jauh kesitu..
cukuplah dia taburkan khidmat dia kepada masyarakat setempat jer....
ataupun kepada jabatan dan negara khususnya....
selebihnya aku tak impikan dan tak galakkan utk kearah itu...
memadailah dengan jawatan hakiki kepada jabatan



pada aku... cukuplah dia menjadi seorang kakitangana awam yang cemerlang..
gemilang dan terbilang... selebihnya... aku lum fikir lagi...
dan tak terfikir pun... ahahksss...

3 comments:

  1. walau dimane pun tahapnyer sekarang ni Tahniah to hubby akak... :)

    ReplyDelete
  2. wah...rupanya suami isteri keje kt Jabatan Penerangan ye...senang la camtu, sama2 paham keje masing2...hmm...walaupun berceramah ni keje hakiki kita...tp keberanian lum smpi ke arah tu...setakat jd MC leh lg...

    ReplyDelete
  3. ita penah impikan jawatan "S" ni - kalo bab penerangan kan skim "S"... sebab ita suke bercakap... tp, tak dapat plak... bagus la kan... ceramah ni leh asah skill bercakap kite...

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]