Bulan ni adalah bulan yg mencabar dan menstresskan aku... sabar byk2 ina.. istigfar byk2 ekk... so selama sebulan ni barulah aku sedar byk benda yg kontra dan berbeza antara aku dan hubby..

yelah.. tgk kat fizikal luaran dengan mata kasar pun dah dapat agak dah kan...aku gemuk sedangkan dia sedang-sedang saja... aku gelap sikit dia berkulit cerah..aku tak berapa pandai ( eceh merendah diri konon.. hihihih.. dia plak lebih pandai dari aku...muntah ijo ok...

aku garang dan panas baran.... ngauuummmmmm....
dia plak verry soft spoken ... poyo... aku tak sabar... dia plak mempunyai tahap kesabaran yang tinggi ok...
aku bab makan memang memilih yg amat.. kalo rupa tak elok aku dah kata tak sedap dah...
dia plak apa je depan mata dia bedal... batu kayu je tak...

korang tahu... aku kalo bab kejer ke atau buat apa-apalah... pantas yg amat... zup..zap..zas.. settle.. dia ko.. masyaallahhhh.... slowwwww sgtttt...lotih acik dek non ..tapi maybe dia telitilah kot... paling best termasuklah nak eeegekkk...eenggkk tuuu... aku terasa je terus masuk bilik air..zasss settle... dia.. jgn haraplahhh... mau buasir... kalo pepagi tu aku sempat sambung tido lagi ko... punyalah ...

Bab kerajinan ni plak pun satu hal... aku ni bukanlah seorang yg rajin.. aku ngaku memang aku ni pemalas.... nak bersih tapi malas ngemas.. nak makan tapi malas masak..nak kurus tapi malas senam.. ahh gitulah contohnya.... tapi hubby aku ni lain... bab -bab tu dia rajin.... rajin ngemas..rajin makan..rajin tido..pendek kata rajin semualah.... hikkk.hikk..hikkk...korang tahu... aku balik kejer sesuka hati cempak tudung mana2.. baju pun campak je memana... beg ke apa ke semua nyer bila masuk umah je campaklah kat mana2... selagi tak alih.. kat situlah letaknya... tapi lain hal ngan laki aku... memang verry the......

baju2 no sangkut2... beg pun no letak sepah2... even bil2 yg sampai pun dia longgokkan setempat dan rekod dalam diary apa tindakan yg perlu diambil.. ha.. sampai gitu ko...fail2 jgn ckplah... dah mcm opis dah umah... memang dalam kat umah aku ada satu bilik khas utk semua tu.. ala.ala office gitu... kagum ko aku tgk....boleh gitu... kagum kat umah sendiri... wekekkeke...

bab komunikasi plak pun satu... aku ni pot..pet..pot..pet... ada je benda nak ckp... kadang2 ckp tak sekat2.. belasah je nak ckp apa... tapi hubby ni lain.. kat umah dia yg paling byk bercakap.. siap buat lawak lagi... tapi keluar umah je... memang zip mulut dia... tak kiralah ngan kawan ke..mak mertua ke.. sedara mara ke adik beradik ke.. memang sentiasa zip mulut.... nak tgk dia byk ckp adalah dirumah ok.... kalo kat umah ..dialah badut aku... sentiasa buat lawak... kalo takde dia sunyi umah aku....


hah itulah perbezaan antara aku dan dia...
memanglah ada byk perbezaan... tapi dalam perbezaan tu ada gak persamaannya... nanti aku citer ngan korang apa persamaan we all ...

biasalah kan.. hidup suami isteri... lumrah kehidupan.. mana ada sama je... mana ada beza je... allah tu maha adil... dia dah atur yg terbaik utk kita.... malas lawan rajin.. gemuk lawan kurus... panas baran lawan cool... ye takkk.... cantikkan allah rancang utk kita....

Alam rumahtangga ni sampai akhir hayat kita pelajari sesuatu... kalo gaduh pun..gaduh-gaduh manja.. yang penting dialah pasangan kita.. kesayangan kita.. intan payung kita.... redhalah dan terimalah seadanya....




Posted by Diarihatiku1976 on Thursday, February 2, 2012
categories:

6 comments

  1. Delimasari Says:
  2. sayang abang

     
  3. mizzura Says:
  4. samala...bila ada berlawanan, maka lengkaplah kehidupan rumah tangga :-)

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jemput baca,
    Arrowhead China Chips (Buah Ngaku)
    atau
    PHUKET : All Seasons Naiharn Beach Hotel

     
  5. atty's Says:
  6. sama ler ..kty ngn along pun kontra..tersgt kontra

     
  7. Jemput ke blog Tupperware sy ye..

    http://tuppnexttoyou.blogspot.com

     
  8. complement each other gitu kak! ;)

     
  9. Mak Su Says:
  10. saling melengkapkan :)

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS