Full width home nuffnang

Sebelum tu aku nak mintak maaf.. N3 sebelum ni kata esok nak sambung part 2.. aleh-aleh tak sempat juga.. aku bz weh.. isnin ni last kursus aku bagi tahun 2012. Kursus yg byk ragam dan paling byk songeh.. ini pun nanti aku citer.. settle satu-satu bab dulu ek...

Ok.. yang aku nak citer sebenarnya pasal penempatan en hubby.. tapi sebelum citer penempatan baik aku citer pasal kursus dia.. yelah kan.. sbb ianya catat sejarah ko.... aku kursuskan laki aku sendiri.. hah!! ko dgr tak? takpe aku ulang tayang......

'Aku kursuskan laki aku sendiri'.....

hahhahhaha..... padan muka dia.. kena raging ngan aku...


Macam biasalah ..bila ada pegawai baru lapor diri je.. akulah yg beri taklimat. lepas tu serahkan ke cawangan-cawangan yang berkenaan bagi urusan pelantikan, gaji, hrmis, tatatertib, dan akhirnya cawangan akulah.. cawangan latihan. Tapi kan.. masa sesi perkenalan tu kan.... aku target nak mcm biasa jer... mcm takde apa yg berlaku... last-last leh plak member aku si Hazli dok kepochi masa en hubby perkenalkan diri dia dok kecoh-kecoh umum aku ni isteri kepada en hubby... adohaiiiii.. bocor rahsia terus.... merah padam muka aku masa tu... yelah kan... tak sedaplah kalo orang lain semua tahu.. nanti dia beranggapan lain plak... tapi takpelah... redha jelah... alah nak segan apa pun kan...Ketua Pengarah aku sendiri pun bininya kejer penerangan gak.. apa ade hal kan...




Memula ikut perancangan, kursus ni nak dilaksanakan pada bulan Disember je.. konon-kononnya nak postingkan dululahhhh.. sbb per nak posting awal.. Sbb taknak kena bayar gaji.. maklumlah dah hujung tahun kan.. peruntukan dah habis.... tapi bila wahyu dah turun suruh kursuskan dulu dan buat penempatan dua bulan di hq ..tu yang aku menggelupor mencari hotel..

Mana tak menggelupor ko.. kalo dah kena paksa buat kat area KL, pastu masa yang diberi singkat plak tu.. ko tahujelah.. time tu kan time Perhimpunan UMNO. Hotel area KL semua penuh.. memang agak stress gak aku masa tu.. Tapi allah tu memang nak tolong aku... dia hantar seorang sales dari hotel untuk jumpa aku.. memang pucuk dicipta ulam mendatanglah... bincang punya bincang.. last2 pegawai tertinggi aku setuju dengan proposal aku... fuhhhh.. lega ko.... dan akhirnya berkursuslah dia kat The Zon Residence All Suites On The Park, KL.

Kursus ni selama 11 hari 10 malam.. masa aku beri taklimat kepada mereka masa tu semua orang duk usik-usik aku...rilekkkk... rilekkkk ina... be profesional.....

aku pun pang..pung..pang..pung mengomel.. sesi ice breaking kan... lantaklah situ.. laki ke .. apa ke.. lantak... kejer kena jalan.. disiplin kena ikut.... takde kompromi....takde keistimewaan....kalo aku kata A.. tetap A.. B tetap B... hikkk..hikkk..... berlagak je kan!!!!!


                                 Sampai terpejam-pejam mata laki aku... hikk..hikk...hikk...


Tapi... ok je semua... walaupun penceramah pun adakalanya duk usik-usik aku.. aku biasa je.. buat dekkk je.. senyum kambing jelah....dah kahwin sama profesion .. nak buat camner kan... kena lah terima.............

So itulah saja kisah disepanjang kursus .. Bab penempatan.. part 3 akan menyusul... ceh... saja nak kasi korang suspen... sbb bab penempatan ni ada kisah suka dan duka.. pro & kontra atau kebaikkan dan keburukan...

Nantikan ye.......




No comments:

Post a Comment

Bottom Ad [Post Page]