Lor..selama ni aku pegang kalkulator ngira bajet, kira perbelanjaan, kira harga, kira duit.. terlupa nak kira umur dan tgk angka umur aku... 

Aku tahu, aku dah tua.. tapi tak perasan akan angka tersebut...tapi tiba-tiba hari ni aku amik kalkulator dan kira 2013 tolak 1976..rupanya dah 37 tahun hidup sebagai Azlina Abd Rahman. Walaupun Birthday aku bulan September..Cedih..cedih...

Eeeermmm...Inilah aku.. seorang wanita kacukan Melayu, jawa, bugis dan arab.... vaaaa.... kacukan ke?!. 

As u Know...sepanjang tempoh ini aku menetap di Malaysia dan seorang yang sangat-sangat menghargai makanan Malaysia. 

Jgn tak tahu, aku tergolong dalam kelompok hidup untuk makan dan pantang dengar makanan sedap, mesti cari punye!!!! 

Masa aku remaja kurus melidi dan melentik..
Pastu tu gemuk kejap...pastu masa bercinta kurus semula.. hingga ramai yg pasang jarum...nak ngorat!!!
Akhirnya Baharudin bin Mohamad yang dapat...

Awal-awal perkahwinan memang superblah.. Lepas kahwin asyik tunjuk skill memasak je.. badan pun mcm naik skit.. ceh wah.. nak salahkan skill konon... hahahaha!!!
Pastu bila kahwin dah lama dan tak beranak-beranak.. buat treatment kesuburan.. hah ko.. masa ni badan lagi gemuk!!! mcm di pam-pam kau!

Sepanjang tempoh gemuk, ada gak aku cuba beberapa jenis diet.

  1. Diet tak makan malam...Memula ok.. pastu malam-malam perut bergelodak, hingga aku takleh tido..bila timbang tak turun-turun.. tang jari je yg kurus skit.. sbb cincin lama dah boleh pakai.. hahaha...
  2. Diet tak makan nasi.. makanlah apa sahaja janji bukan nasi.. hah!! ni nampaknya ok.. tapi dah nama pun perut melayu.. mana boleh tahan..langsung tak berkesan! Mungkin sebab aku tak makan nasi tapi lauk aku menimbum.. ikan 3 rasalah..ikan masak lemak.. sayur masak lemaklah... hahahahahahhahahh
  3. Diet ni lain skit.. masa aku bujang dulu aku amalkan ada keberkesanannya.. maklumlah .. masa tu duit gaji takde sgt.. mana nak bayar sewa bilik, makan, tambang bas. nak tahu diet per??? diet minum air byk2..terutama air panas-panas..kiranya 2 minggu gak aku  amalkan, ok lah perut jadi kempis. Tetapi, bila satu hari tu aku cirit birit.. berak pun keluar air, muntah air, kencing air.. hihih memanglah kencing keluar air kan... so aku terus stop..

Akhirnya.. aku fed up.. dan sekarang setelah bertahun-tahun mencuba.. aku sedang berkira-kira semula untuk berdiet .. apakah????

Errmm.. tapi aku masih tak percaya lagi sekarang ni. Adakah aku boleh laksanakan..

So selama 37 tahun ni aku masih lagi membawa badanku ini.. ye.. aku kenal badan aku.. ukuran aku.. kelemahan aku..

Tetapi kita hanyalah manusia yang sentiasa alpa. Pasti ada sesuatu yang baru kita sedar setelah bertahun-tahun hidup.


Posted by Diarihatiku1976 on Monday, January 14, 2013
categories:

5 comments

  1. Rasp Says:
  2. still young tu 37....
    akak dah 4 series dah tau....
    dah nama dok kat malaysia nie kan sis...
    byk lah makanan yg sodap2 yg harus kita try....
    hehehehhehehe...
    tapi kalo you nak diet...
    all the best...semoga suksess :)

     
  3. okeh!
    sy sokong itu azam 'pengkurusan' ....:)

     
  4. Delimasari Says:
  5. semoga berjaya

     
  6. rATu kEBaYA Says:
  7. semoga berjaya.. saya pun sedang berusaha untuk menurunkan berat badan

     
  8. ummiP3 Says:
  9. nak kurus?....heeee disipilin kena kuat yer yang....alah kak zaman skang 37 masih muda ma....tkper saya doakan kejayaan akak yer...

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS