Ini adalah N3 yang berkisar dengan Larian Tahun Baru 1Malaysia yang aku hadiri tempohari. Acara ni best.. memang best.. pada aku Larian Tahun Baru 1Malaysia yang diadakan hari ini berjaya mencapai matlamatnya.

Walaupun larian itu diadakan pada hari bekerja tetapi ia tetap mendapat sambutan 10,000 peserta yang sanggup datang dari jauh termasuk Pulau Pinang dan Johor, Kedah dan sebagainya.

Menurut Menteri aku, acara larian itu mungkin akan dijadikan acara tahunan kementerian selaras dengan usaha memupuk semangat 1Malaysia dalam kalangan rakyat.


Hah!!! nilah YB Menteri Aku bersama isteri tersayang serta cucu-cucunya. Punyalah semangat ko.. stamina dia jgn citerlah.. memang laur biasa..aku yang muda belia ni pun semput.. 

Dan yang belakang tu adalah beberapa artis yang turut memeriahkan acara.. tapi satu je aku tak kenan ngan mereka.. dah tahu program larian awatlah hang berkasut tumit tinggi... studylah skit beb!!! si Zed Zaidi ni pun satu hal.. tak mention awal2 ke ekk??
kata Presiden SENIMAN..kan!!!!


Amboi bersemangat Dato' Ketua Pengarah aku berlari...



Ko tgk ni.. beria-ia Menteri aku warm up... tapi VVIP kena lari 1km je.. nyesal aku tak lari ngan mereka.. kalo aku tahu lama dah aku lari ngan mereka.. la ni tak memasal aku hulur tengkuk berlari sejauh 5 km.. ingatkan dekat.. rupanya jauh beb.. bayangkan dari Dataran Merdeka pastu ke Bank Negara.. pastu ke Jalan Dato' Onn, pastunaik bukit turun bukit ke Jabatan Parit dan Saliran.. pastu lalu nu hah ke parlimen.. pastu ke padang merbuk ..bank Rakyat.. then tamat di Dataran Merdeka semula.. ee tak kuasa aku nak join lain kali.. Pakkallah!!!

Yang kelakarnya.. korang tahu tak.. masa we all sampai.. orang dah umumkan pemenang ko.. dah majlis penyampaian hadiah dah... Sob..sob..sob... mereka tak hirau pun kami sampai ke tak... haru tul...aku dgn sakit kaki, betis, pinggang, peha, kelengkang..semua sakit.. maklumlah org jarang2 bersenam ni.. Telinga pun tak fokus siapa pemenang.. Cabutan Bertuah pun gitu.. tak fokus langsung.. mana taknyer.. hati sakit sebab seorang sampai ada 10-15 no bertuah... camner tu??? 

Aku yang kejer kat KPKK pun tak dapat no bertuah sebanyak itu... 



Takpelah.. rezeki memasing.. banyak pun belum tentu ko dapat kalo tuhan tak izinkan... takpelah.... yang penting matlamat program tercapai. Pada aku selain menggalakkan cara hidup sihat, ia dapat juga memupuk semangat perpaduan dan integrasi antara kaum, dan ia adalah wadah perjuangan kerajaan bagi mewujudkan masyarakat yang bersatu padu. 

Posted by Diarihatiku1976 on Wednesday, January 2, 2013
categories:

0 comments

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS