Aku kat Melaka ni hah... biasalah.. apa lagi kalo tak berkursus...

kali ni aku kursuskan kakitangan india dan cina plak... haru weh... dugaan betul... apa tak dugaannya... kalo dah nak kejer boleh bapak yang isikan borang.. tuan badan tak minat langsung katanya... haru..haru..




patut pun aku tgk lemau jer.... takde ciri-ciri nak bekerja gomen langsung... kelas pun senyap sunyi sepi jer... takde respond langsung... kesian aku tgk datuk KP dan penceramah,.. mcm ckp sorang-sorang.. takde komunikasi dua hala langsung...


entahlah... nak citer byk sensitip... tak amik kejer bising kat kerajaan kata peluang hanya untuk bumiputera jer...


Bila diberi peluang plak... takde respond langsung....

tapi tak semualah... dalam 11 orang pegawai kontrak ni... aku tgk hanya 4 orang jer yg menunjukkan minat.. yg lain.. hancusssss.... lagi plak kita offer dia gred tinggi.. gred 41.. lagilahhhh...

entahlah.. pada pendapat akulah.. kalo nak beri taraf kontrak pun.. biarlah beri gred 22.. sbb gred 22 pun gaji basic dah rm 1900.00.. so sama jer.. gaji ngan gred 41... nak kerah tenaga pun senang... gred rendah.. ni kalo dah gred tinggi.. pastu nak tempatkan di daerah.. tak ke haru tu... bos gred 27 nak kerah org gred 41.. fening..feninggg....

bayangkan.. belum kejer lagi dah bising meja kerusi tak sama ngan gred 41 camner... itu baru kerusi meja.. belum lagi.. kena kejer cari isu lapangan.. LRA, KPA... eeee tak faham aku...

tapi.. apa-apa pun.. aku ucapkan tahniah pada jabatan sbb ada inisiatif secara proaktif untuk merubah sesuatu... harap-harap dengan transfomasi yg dilakukan mendapat sokongan padu yg jitu...

Posted by Diarihatiku1976 on Thursday, February 10, 2011
categories:

6 comments

  1. SyaNa Says:
  2. jeles nye
    bile le sye nk dpt keje gomen :(

     
  3. huhu... akak keje kat mana? saya sekarang pun banyak terlibat dengan orang bukan melayu. huhu.. :)

     
  4. ibu_umairah Says:
  5. kurang selesa rasanyaa kalau keje dengan bukan melayu nie kan......

     
  6. RaNiA Says:
  7. sya dpt meja kerusi yg bukan gred saya tak kisah pun..asalkan ada meja..hmmmm

     
  8. ehheheh..yg penting tanggungjawab...gred xpenting pon..sekadar nama..heheh

     
  9. ~One~ Says:
  10. Susah2 sgt bg jer keje tu kt saya...xkesah pown keje dgn sesapa dan dapat meja mcm mana..yg penting tahu wat keje dan gaji setimpal dgn usaha...meh anto borang keje tu kt saya jela kak.payah sgt kalo org dpt rezeki pown nk merungut lagi..memang pantang aku...hish...

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS