Apa yg lega?? lega sbb jadual padat aku selama sebulan telah back to normal...
ayah mertua aku dah discharge khamis lepas... dia discharge pun sbb dia mintak ngan dr keluar.. tak larat duk hospital lelama... yelah orang tua kan... mana boleh benda tu semua... takpelah... badan dia rasa ok agaknya.. sbb tu dia sanggup tanggung risiko... masa tu ckp apa pun taknak... dia TETAP nak discharge gak...

dan akhirnya dr benarkan... ubat plak jgn citer lah... 18 jenis ok... dah mcm makan kacang dah... pastu pengalaman baru yg ditempuhi adalah inject insulin... sehari 4 kali inject... sebelum balik terengganu jumaat lepas en hubby siap bekalkan jarum sekotak 100 pcs untuk kegunaan ayah dia.. mahal gak jarum tu.. sebatang rm 0.50.. bayangkan kalo sehari 4 kali??? pastu nak inject nya bertahun2 kan... kesian .... takpelah.. harap..harap semua nya ok...

Dan aku gak berharap permohonan kami utk pembelian bateri yg menelan perbelanjaan yg begitu tinggi tu dapat diluluskan dengan kadar segera... amin...

so.. sepanjang Sabtu dan Ahad yang lepas.. rutin ku kembali normal... masa yg ada aku gunakan untuk mengemas rumah, mengemop, menyapu, mengelap, deko-deko.. siyess aku ckp.. sebelum ni aku takde masa nak buat benda tu semua... pagi celik je mata buat sarapan FIL.. kalo dia nak makan yg mengarut2 tu aku beli je... pastu tghari balik semula utk masak nasi makan tghari.. pastu petang sampai malam duk hospital temankan FIL... itu kalo hari-hari cuti... kalo waktu kejer plak dah lain rutinnya... pagi gi hantar sarapan.. pastu kejer... pastu tghari hantar makan tghari.. pastu kejer.. pastu petang habis keje gi borak2 ngan dia kat spital plak sampai lah malam kul 8.00....letih yg amat... itulah penangan anak/menantu sulung kan??? kata org selagi ada hayat dia ...kita sebagai anak ni kena berbakti kepada keluarga... ye tak???

alah.. tapi jgn tak tahu... minggu ni dan minggu depan je aku ada byk masa suami isteri... lepas ni en hubby dah menempuh ngan kelas hujung minggu dia.. pastu program-program bulanan dia yg dirancang ... kan nak pilihanraya dah ni... sure byk kejer...

so jawapan yg standard yg boelh dikongsi adalah ... REDHA jelah....



Posted by Diarihatiku1976 on Tuesday, January 17, 2012
categories:

3 comments

  1. atty's Says:
  2. salam na..tapi selagi ada hayat fil..kita berbakti seadanya..insyallah past ada hikmahnya nanti..

     
  3. salam akak...

    moga FIL cepat sembuh..berbakti pd org tua besar ganjarannye kan kak

     
  4. Delimasari Says:
  5. ilang rindu dpt terjah kat cni

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS