Dgr berita dan baca paper ada kisah Abby Abadi kena buatan orang.. habis gatal2 seluruh badan dia... pastu kisah awie plak muntah bulu... adohai..... org melayu je ke yg kena.... agak2 orang cina, india, omputih ada pernah kena gak cenggini???

jgnlah gini wehhh.... ingat2lah dosa...

kalo geram sekali pun jgnlah buat sampai tu sekali... kesian tau... nak buat jahat memang terlorong je.. tapi nak buat baik susah woo... puas berubat... susah nak baik wooo....

tapikan... aku pernah terbaca satu artikel... kalo kita sentiasa didedahkan dengan citer2 mcm ni.. ataupun selalu tgk benda ni berulang2.. ianya akan automatik diset di minda kita...

contohnya di TV.. byk citer2 karut marut.. citer2 seram.. so benda tu tak baik utk pemikiran minda kita... rasanya Tun Dr M pun ada pernah komen di akhbar kan...





so... nasihat aku.. korang yang terbaca N3 ni jgnlah terdetik sebesar zahrah pun utk melakukan sebegini rupa... doakanlah org yg berbuat jahat pada kita tu agar berbuat baik dan terbuka hatinya untuk melakukan kebaikkan.... amin.....

Posted by Diarihatiku1976 on Thursday, January 19, 2012
categories:

3 comments

  1. @e_da Says:
  2. manusia takde iman buat org camni kan...semoga kereka dpt hidayah sebelum mengadap tuhan..aminn

     
  3. kak ina, tu sbb saya banned metro, saya tidak mahu menjadi terlalu taksub pada tahyul!

     
  4. xbaik buat org mcm ni kan kak

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS