Full width home nuffnang

Aku adalah duta bank rakyat... hahahha.. ..alamak datang plak LHDN nanti...
taklah... aku adalah peminjam bank rakyat.. ye lorrrr... kakitangan gomen... dah tentu bank rakyat adalah saudara dan teman mereka... adik beradik pun tak beri pinjam beratus-ratus ribu tau.... sbb tu aku kata sedara dan teman... wekekekee....

dulu masa memula kerja ada aku pinjam RM 10K... dah habis dah... pastu masa beli umah dulu buat pinjaman lagi... tapi kali ni belum habis lagi... masih membayar hutang lagi...tapi kan... dgr-dgr Bank Rakyat dah ramai yg tak minjam.. katanya interest tinggi.. ramai yg dah lari ke CIMB.. flat rate interest... aaa lantaklah... yg penting aku malas nak meminjam-meminjam lagi.. takde keperluan terdesak tak kose aku...

so.. baru-baru ni kan Bank Rakyat ada offer tambahan saham mereka kepada ahli... so aku laki bini.. cepat-cepat gi bank tambah Sorang RM 500.00 lagi.. itu je boleh...memula ingat boleh tambah beberapa yg suka.. rupanya RM 500.00 jer... jadilah.... so jumlah saham aku di Bank Rakyat adalah 1 lot.. iaini RM 1000.00... begitu juga ngan En Hubby aku....

alah.... anggap je macam simpan kat ASB kan.. kalo dah tak minjam lagi pun.. biar jelah saham tu kat bank.. janji hujung tahun masukkkkk... ye dak...

5 comments:

  1. sedikit petikan dr artikel kewangan yg saya bc:

    "Jika anda 'membayar' untuk masa depan anda dari sekarang (waktu muda), anda seolah-olah membeli tiket menempa masa depan yang selesa. Masa depan anda perlu 'dibayar' sekarang supaya wang akan berlipat kali ganda pertumbuhannya kerana wang itu dapat tumbuh dalam jangka masa yang panjang."

    good job kak!

    ReplyDelete
  2. bagusnya dia nyimpan..
    aiseh..daku gaks xde simpanan.. sob2..

    ReplyDelete
  3. memang bagus BR ni, satu lagi berlandaskan shariah

    ReplyDelete
  4. a'ah ada jugak dgr pasal ni kak
    dah amik pon borangnye.. nak isi ni
    hihihihi

    ReplyDelete
  5. betul betul betul..antara pelaburan yg bijak

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]