Bulan posa ni kalo kita byk minum ais memang sah le boleh lemah badan jadinyer... yang benonya lama dah tahu.. tapi bila nak berbuka tu adohaiii.. rasa nak aissss jer.. padahal dah tahu batuk lum berapa nak pulih sgt.. tapi totap nak aisss gakkk....

berbuka semalam aku simple jer... kari daging, kerabu mangga, ikan kering terubok dan kerang masak sambal... alhamdulillah... memula mcm nak makan byk.. tapi baru makan sikit dah sesak rasa perut ni... air pun aku minum teh 'o' jer...

lepas berbuka gi terawih... alhamdulillah selesai buat 8 jer... itupun mata dah ngantuk sgt.. sbb isya' kan lewat.. so habis terawih pun lewat gak.. balik terawih terus rasa mcm haus sgt.... masa tu kalo dapat milo ais fuhhhh.. memang sodap.....

alih-alih... en hubby macam memahami jer... ataupun dia pun yg benonya sama haus mcm aku gak... alih-alih.. balik terawih dia singgah kedai khairul... minum-minum katanya....ordernya sama kami bertiga.. "milo Ais'... ahahakss.....

sampai umah... hah ko.... badan terasa mcm berat dan letih jer.... betullah org kata bulan posa ni takleh pekena ais... badan akan letih... insyaallah esok dan seterusnya aku nak cuba elak minum ais....

dan sahur plak pagi ni.. aku tak larat dah nak makan nasi... aku hanya bersahurkan roti 3 keping cicah teh 'o' jer... hubby dan adiknya sental nasi ....harap-harap ok sehingga berbuka... emmm ..apa ekk nak berbuka hari ni????

Posted by Diarihatiku1976 on Thursday, August 12, 2010
categories:

7 comments

  1. atty's Says:
  2. salam ramadan..kty pun ..solat terawih 8 je..dpt buat ..
    lepas abis je terawih .mmg rasa haus sangat maybe ..sebab cocer panas..

     
  3. Hasney Says:
  4. salam kak tie, semalam has pun pekena ais gak...air bandung ais...padahal mmg jrg minum ais, mula sikit jerk..last bergelas2 sampai nk mkn dh tk lalu..hi3...tetapi milo panas tetap kena ada....dah minum milo panas leh teguk2..cam tu jerk..rasa mcm tk panas pun...hi3...hari ni tk to nk masak apa, hubby dah ckp semalam...kalo penat sgt...beli jerk, lepas buka or lepas isyak baru masak...hmm ok gaks cadangan tuh...

     
  5. POSH76 Says:
  6. Salam Ramadan...memang kalu minum ais badan letih tapi kalu dah haussss hehe

     
  7. mrs.ecam Says:
  8. ouhh yeke x leh minum ais ek(buat2 tnya) bdn jadik letih ek...heee tp x bleh la...buke ke sahur ke klu x dek ais msti kne air sjuk yg kluo dr peti es...ish2 buruk pangai tol lah kn...huuuuuuu

     
  9. YanDarwisy Says:
  10. yerlah kak, habis tu nak buat mcm ner..org kata yg terlarang tu godaan ek

     
  11. nadja Says:
  12. wahhh best nyer berbuka.. hermmm sayer dalam pantang.. leh nengok jer la lauk2 yang sodap.. heheeh selamat berpuasa..

     
  13. hajarus Says:
  14. hajar pun kak... berbuka jer xde ais berias xsah... lau xde rase cam xpuas jer... pastu mula la badan rase lesu jerkkk...pastu time tarawih cam rase xleh nak diri lelame... kaki rase lenguh... akibat minum ais ler tu... tgh berusaha jugak ni nak kurangkan minum air berais...

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS