Semua dah sedia maklum.. kalo tiba jer bulan Ramadhan semua sibuk buat persiapan raya.. memacam nak beli utk raya... baju anak ler.. langsir.. kerusi.. bunga-bunga dsbnya.. pendek kata semua kalo boleh nak baru...tu belum tanya lagi berapa jenis kuih muih...

kalo pegi KL kat Jln TAR tu.. lagi memacam.. nafsu nak membeli tu tinggi melambung... memang meriah... Bazar Ramadhan plak..jgn disebut... semua nak beli... nafsu makan membuak-buak... maklumlah semua bekerja.. dah tentu takde masa nak masak..
makanya belijelah di Bazar ramadhan....

Mcm aku tahun lepas.. sepanjang bulan puasa aku masak... tapi adalah gak dalam 4-5 kali yg beli dan tak kurang gak yg makan dihotel-hotel.. tapi bukan duit akulah.. sekadar memenuhi jemputan makan-makan yg dioffer oleh hotel...

jimat memang jimat.. sbb makan sikit dah kenyang... masa tu memang aku tak pegi PARAM .. sbb tahu dah kat PARAM tu hampeh nak sedap.. penjual segera.. tu yg tak sedap tu...

tahun ni tak tahu lagi... mood masak mcm dah takde... tapi tgklah... kalo jumpa yg sedap mau gantung periuk... tapi kalo asyik jumpa yg tak sedap je.. nampak gayanya memasaklah aku...

persiapan raya plak... 2 tahun ni mmemang aku tak beria pun... sbb masa pindah umah 2 tahun lepas dah beria-ia.. so utk tahun ni rasanya pun sama kot... takde apa yg baru nak dibelinya... pakai jelah yg lama tu... jimat kan....

korang plak camner ekk... agak-agak... bulan posa ni.. menjimatkan atau satu pembaziran ????? cuba mai habaq ... aahaakksss..........

Posted by Diarihatiku1976 on Wednesday, August 11, 2010
categories:

6 comments

  1. hajarus Says:
  2. sama la kita kak... xberiya pun... same jerk sbb mase br pindah utara ni awal thn hr tu dah beriya... :)

     
  3. YanDarwisy Says:
  4. Yeah...bulan penjimatan pd yg bijak dlm berbelanja. Tapi kita manusia adakala terbabs jugak..:P

     
  5. aNIe Says:
  6. Akak jarang nak pi PARAM...kadang langsung tak pergi...sebab nanti membazir...dan akak juga jarang berbuka di hotel...mahal gitu...

     
  7. Ibuhani Says:
  8. Salam Ramadhan ina.....jgn membazir ekk.... :)

     
  9. membazir amalan syaitan. semua sedar tp tang membeli..slangsng tak inagt kan? :)

     
  10. Delimasari Says:
  11. x beli pe22 yg baru

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS