Akhir-akhir ni... sana sini merata kita dgr anak menyakiti dan derhaka dengan ibu bapa...
bukan saja mengabaikan tanggungjawab...malah...
yg bertindak sesuka hati tanpa fikir padahnya kemudian hari...
senang kata bertambah biadap gitu...

terbaru...kisah seorang remaja bernama pijah..
yg lari ikut bf yg dikenali sebagai abg Jo..
konon-konon nak lari ke Indonesia...

itu baru satu kes..
sebelum tu mcm-mcm kes yg kita dgr....
apa nak jadi dengan anak-anak zaman sekarang....
tak puas hati jer nak lari...

dah le tu.. anak-anak yg terlibat dengan gejala sosial yg melampau pun dah byk...
minum arak.. makan pil ... dadah....zina.......... gay........ lesbian....
nak pukul dah besar....
apa lagi ibu bapa ni nak buat...

kadang-kadang orang kata....
kesilapan ibu bapa...
salah didik...
keluarga pecah belah...
tapi bila aku kaji-kaji...
ada gak aku tgk yg background family dia yg ok...
so.. tak tahulah nak kata apa lagi dah....

Sabtu lepas aku tgk cerekarama
tersentuh betul aku...
menangis-nagis aku depan TV tu...
tapi yelah kan..... aku je yg menangis....
yg degil-degil... yang berhati batu kat luar tu...
korang rasa ada tgk ke citer tu...
alangkah bagus kalo they all tgk citer tu....
sekurang-kurangnya insaf sikit kot...

Eeee.. risau aku...
dunia dah akhir zaman....
kalo kiamat terus takpe....
tapi aku cukup risau kalo dunia tak kiamat lagi..
tapi.. allah dah turunkan bala kat malaysia ni.....
eeeee............. nauzubillah.............................

cuma satu jer pesan aku..
aku percaya doa seorang ibu sangat mujarab....
Terus berdoa dan jangan putus asa....
Buat anak-anak yang dilahirkan untuk melihat nikmat didunia ini,
insaflah, hargailah ibu bapa dan laksanakan tanggungjawab anda
kepada mereka selagi anda bernafas.

Dalam keghairahan mengejar kerjaya dan kemewahanjangan bahawa sesungguhnya terdapat seorang insan yang tidak dapat menandingi apa juga di alam maya ini, iaitu ibu bapa anda. Sesungguhnya syurga itu di bawah telapak kaki ibu!

Posted by Diarihatiku1976 on Monday, February 22, 2010
categories:

9 comments

  1. @e_da Says:
  2. sy pun meleleh air mata tgk citer tu.. dan dan terus call mak.. bila dgr suara dia baru tenang hati... hehehhe

     
  3. Shida Says:
  4. huhuhu..sedih giler citer tu..

    si pijah yg nak ikut abg jo tu..sayang kan..budaknyer comel..family ok..indon jgak yg diikut...

    makin maju negara,makin byk gejala sosial...risau jugak...

     
  5. momguess Says:
  6. i pon risau ngn masalah remaja skg nie
    ank i pon remaja
    moga allah lindungi mereka
    insyallah

     
  7. batul tu..skrg masalah mcm2..takut nk menghadapinya..kalu boleh sy xnak anak sy besar2..bairlah dia mcm tu jer sbb bila dia dah besar takut jadi ape2..kita yg tua ni bkn sennag nk pantau remaja skrg tau..byk sgt cabrannya...

     
  8. bukan salah ibu mengandung

     
  9. mamaaerish : Says:
  10. nauzubillah mizalik.....

     
  11. Miss Nurul Says:
  12. zaman skrg ni mcm2 kan..benda x diduga. mcm tu pun blh jadik. mintak simpang la.. wallahualam~

     
  13. ekin hamid Says:
  14. Moga anak ekin xjadi cmtu..Cedeh jer..Kita yang lahirkan dan didik sampai besar..baru jer kenal lelaki 2,3,bulan..terus nak ikut lelaki lain..huhu..

     
  15. Suliana Says:
  16. kita tgk cite tu..memang sedih la.

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS