Full width home nuffnang


Syafia Humairah Sahari, 3, ditampar, disepak teman lelaki ibu

semalam.. satu lagi berita yg menyayat hati..
apa nak jadi manusia sekarang...
bila aku terbaca kisah ini..
teringat aku satu pesanan orang tua-tua...
" bila mahgrib syaitan byk... so.. jgn keluar umah"
kalo masa aku kecik-kecik dulu...

mak selalu pesan...
jgn gaduh-gaduh.. ni mahgrib...
syaitan byk.. nanti takut sesuatu akan berlaku...

so.. begitu juga dengan cerita ni...
kejadian berlaku waktu maghrib...
mungkin kebetulan...
tapi aku tetap percaya..
pesanan orang tua-tua...
ada benarnya...

8 comments:

  1. waktu maghrib kan...waktu syaitan berkeliaran... sedangkan tertido dekat2 maghrib pun saye sendiri jadik terpinga2 macam kena pukau bila terbangun...

    haihh...memang waktu maghrib ni, tak elok duduk kat luar, gaduh2...etc... mungkin bleh cepat je terperangkap ngan hasutan syaitan...

    ReplyDelete
  2. akum kak.. sayer ader terbaca kisah dera nih kat blog akak. jadi sayer pun tumpang bersedih la dengan kejadian yang dah berlaku pada adik nih.. aper nak buat kak perkara dah jadi.. kesian dia kan..

    memang byk orang dulu2 ader berpesan tak elok buat itu ini time maghrib.. tu dah kena sampuk setan agaknya sampai kan tak der otak nak berfikir lagi.. ooppsss byk plak membebel..

    nice to meet your blog kak.. senang2 intai la blog sayer eh..

    ReplyDelete
  3. sayu la baca kisah dia kena dera .teruk tuu
    dah la baya2 anak saya umur dia...bila berita kuar tu...tgk muka aiman
    macam mana la depa ni sanggup buat mcm tu
    bila amarah menguasai diri...

    ReplyDelete
  4. mmggggg @#$@%#$%#$^% la binatang bertopengkan manusia tu...

    ReplyDelete
  5. saya sedih betul tau.. yg ada anak dibuang-buang dan didera.. saya yg dok tunggu dah 6 thn dah ni... apalah nak jadi manusia ni...

    ReplyDelete
  6. xterkata bila tau berita ni.. sayu sguh hati. mana la letaknya perikemanusiaan manusia skrg ni. x pikir sebelum bertindak.

    ReplyDelete
  7. kejam sungguh lelaki tu...mak dia tu pun 1 hal..patu mak dia kena sebatan sebab bersekedudukan..

    ReplyDelete
  8. tak sanggup nak baca news pasal ni. hmm..semoga dia terima balasan setimpal

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]