Semaalm..rata-rata dalam paper...TV..radio..
semua ulas isu peningkatan wanita dalam sektor awam...
alah.. buat per.. bising-bising...
dah memang wanita ni hebat.... jgn jeles plak...
lelaki patut kaji.. kenapa jumlah lelaki dalam sektor awam ..
mahupun sektor swasta tiada peningkatan ...
senang kata hampir pupus....

pada aku...
kecekapan dan keupayaan menjalankan tugas adalah kriteria utama
yang perlu dititik beratkan pada seseorang pekerja
tanpa mengira lelaki atau perempuan.
lelaki dan perempuan..
masing-masing mempunyai kelebihan dan kekurangan
dan ia suatu perkara yang tidak boleh dipertikaikan.
Apa yang penting kita perlu fokus dan komited
kepada tugas yang telah diberikan
dan menjalankannya dengan penuh tanggungjawab.

Memanglah.. kalo nak diikutkan..
tiada keseimbangan dalam nisbah sektor pekerjaan...
tapi nak buat camner...
wanita lebih fokus dan berusaha dalam satu-satu tanggungjawab...
lelaki ni... kurang fokus...
buat kejer pun sambil lewa jer...
janji siap...
tak fikir tetang kesempurnaan....
contohnya di IPTA/IPTS...
wanita lebih fokus dan berusaha ke arah untuk mencapai merit 3.50 hingga 4.00
sedangkan lelaki .. janji dapat degree...
2.00 ker 2.50 ker...3.00 ker.. janji konvo...
implikasi kemudian hari... tidak langsung dia fikir...

nak temuduga pun gitu....
pompuan nak temuduga.. semalaman tak tido...
hafal mana yg patut.. study apa yg patut....
fikir nak pakai baju per... beg apa... kasut per....
sedangkan lelaki..
tak fikir semua tu....
pakaian tak kemas.....
rambut terjongket-jongket....
jawapan yg diberi plak...
utk hari ni jer...
bukan jawapan untuk bulan depan.. tahun depan...
senang kata tak prepare langsung....
so camner nak dapat kejer???????????
tul tak...
tapi itu pendapat aku ler....



gambo kat atas ni adalah contoh terbaik...
minggu lepas ada pengambilan gred 41 kat ofis aku...
hanya 4 orang saja lelaki
yang lain seramai 17 orang adalah perempuan...
so how??????



memang ler.. aku kecewa gak... dengan lelaki ni...
tgk jer kat opis aku ni.... camner...
yg dah kejer dan dikenakan tindakan tatatertib pun ramainya lelaki....
aargghh malas nak cakp...

yg penting..
dunia nak kiamat dah...
kan dalam kitab ada kata...
tanda-tanda dunia nak kiamat..
wanita lebih ramai dari lelaki....

so... lu fikirlah sendiri....

Posted by Diarihatiku1976 on Wednesday, February 24, 2010
categories:

6 comments

  1. Miss Nurul Says:
  2. btol3....jantina xpenting. yg penting kualiti. keje bia bagus. x kisah la laki ke pompuan ke. sape hebat...dia la yg dpt keje kan.

     
  3. betul tu kak ...apa yang penting kualiti bukan kuantiti...kalau lelaki ramai kat opis pun kalau tak berkualiti nak wat pa....

     
  4. Nurul - saya setuju..
    alimaz - kualiti kejer yg paling bagus bila dipertanggungjawabkan..

     
  5. Ibuhani Says:
  6. agaknya sbb wanita lebih ramai dr lelaki n lelaki yg sedikit pulak x byk yg berkualiti?

     
  7. ibu - ada benar gak tu.. tapi dah tahu gitu wahai lelaki... nape tak tanam semangat baru utk kualiti

     
  8. ArELeEz Says:
  9. galsssssss........ POWER!!! he3..

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS