Hari-hari ada jer N3 adik aku ekk...
sorrylah korang.. ini jer citer yg aku nak kongsi..
citer lain takde...
minggu depan baru byk citer aku kot...
sbb minggu depan kan aku start treatment...
So korang tahan telinga jelah ekkk...

Ok..Ok...
sambung citer semalam ekkk...
lepas aku takzirahkan adik aku semalam...
malamnya tu aku tgk ok...
aku pun main layang-layang gak...
dah marah-marah kena tarik sikit.. lembut-lembut...
so aku suruh dia siap-siap ..
sbb aku nak amik angin minum-minum kat luar....

masa tgh minum tu...
galak dia citer...
hal sekolah.. hal tuisyen...
aku dgrjelah... tapi kepala aku duk mikir..
camnerlah hari esok ni...
apa nak buat esok ni kalo dia nangis lagi...

tgh minum-minum tu..
dia ckp boleh tak kalo esok dia ajak apis datang umah lepas balik sekolah..
apis tu anak saudara aku.. kiranya anak akak aku...
dia form 3...
aku ckp ngan dia mana boleh...
apis sekolah jauh.. susah...

pastu aku tgk muka dia lain dah....
agaknya dia pun mikir camner dia nak buat esok...

last-last en Hubby aku kata oklah..
minta tolong apis balik sekolah duk umah jap
pastu aku hantar dia malam tu...
tapi taklehlah hari-hari..
sbb apis ada kelas tambahan...
senyum lebar dia ko...

so esoknya tu balik sekolah si apis ni pun datang ler...
minah ni seronok ler ada kawan,..
tapi masalahnya plak ..
aku, laki aku, akak aku yg seriau..
sbb si apis tu dah akil baligh..
minah tu pun dah akil baligh...
duduk berdua-dua plak..
buatnya ada apa-apa ke kan...

memanglah insyaallah takkan berlaku...
tapi seriau gak...
sama-sama darah muda...
kot dia buka internet ke.. you tube ke.. mampos...
tahujelah syaitan ...
syaitan kan sentiasa berbisik kat telinga suruh buat jahat...
dah aku laki bini tak tentu hala plak mikir dia masa keje..

memula aku takdelah mikir sampai ke situ..
alih-alih laki aku ckp ..
dia risau.. apis tu dah besar panjang...
walaupun ct dah form 4 apis form 3 ...
tapi apis tu lelaki... bukan mahram...
ada nafsu.. bulu dah byk....
pastu nak dudukkan satu rumah plak...
adohai.. sampai mcm tu we all mikir ko...
punyalah.. susah jaga anak pompuan ni.....

terus aku tak boleh nak fokus kejer aku...
tepat kul 5.00 aku call laki aku dah...
suruh balik awal...

sampai je umah...
aku tgk akak aku dah terpacak dalam umah...
rupanya dia pun seriau gak...
adohaiiii.........
yang minah ni.. elok je syokkknya..... ada teman...
kejer sekolah dah siap...
tak tahu aku laki bini sesak kepala mikir dia....

so malam tu aku berpakat dengan apis..
aku kata apis takleh datang selalu sbb ada kelas tambahan...
mujur mamat tu ok..

aku ckp ngan minah ni....
ct sekolah esok macam biasa....
duk umah mcm biasa...
apis tak boleh datang sbb dia ada class tambahan...
nasib dia ok...
fuhhh... lega aku settle satu hari.... esok tak tahulah apa plak ragamnya....
minta-mintaklah ok....

Posted by Diarihatiku1976 on Thursday, January 14, 2010
categories:

12 comments

  1. atty's Says:
  2. itulah kita nie makpaknya seriau..takut benda tak baik terjadi..
    ye lah ..kita bukan nak benda tu berlaku ..tp elak..selagi boleh .

     
  3. eya Says:
  4. susahnye kalo ade anak pompuan kan kak..
    mcm2 nk kene jage..

     
  5. Suliana Says:
  6. bagus akak ni..betul la sekarang ni mcm2 kes jadi.bukan kita xnak percaya kat diorg, tapi kena juga buat tak percaya..dunia akhir zaman..

     
  7. rasp Says:
  8. tul la tu sis...
    zaman skarang kan...
    mmg seriau...
    lebih baik kita berhati2 seblum menyesalkan

     
  9. klakar plak sy dgr.. byk gak ragam anak perempuan ni..
    np x kasi duk asrama je kak?

     
  10. mamarempit Says:
  11. kena pike yg tk elok dulu....sblom tjadi sesuatu kan...

    lawak plak bace ayat..."dh byk bulu"..=))

    beringat sebelum kena...

     
  12. mrs e Says:
  13. hahahahaha..

    betul, betul..tengah baca serius², tibe part "dah banyak bulu" terus tergelak.. :D

     
  14. Ielaz Says:
  15. kelakar la kak ina bercerita ni..kui3..
    tp betul la tu kak ina...
    budak meningkat remaja ni lai nskit..kihkihkih

     
  16. LiAnA Says:
  17. kelakar yg part bulu dh byk tu muahaha...
    budak ni mmg tak biasa duk sorang kat umah ekh..

     
  18. Delimasari Says:
  19. tergelak kte.... mmg le udah ada bulu ina wehhhh....
    kena berjaga22 le kan

     
  20. lily lotus Says:
  21. menghindari lebih baikkan. seb baik dia faham

     
  22. Zawiyah Says:
  23. jangan dibiarkan selalu berduaan. mcm2 boleh jadi. sebaiknya dielakkan.

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS