Kalo korang tanya ku.. masak ke makan kat kedai yg jimat?
dan jawapan aku adalah...
2-2 jimat....

sbb.. kalu ko hidup berdua jer... baik makan luar...
kalo ramai plak baik masak....
sbb kosnya sama jer...
ye tak.....



Dan dengan bangganya aku nak beritahu korang..
aku dah mula masak sekarang...
sbb tu minggu ni aku nampak tembam...
masak..masak..masak....
itulah rutin aku sekarang.....

tapi sebelum ni aku cuma beli kat kedai aceh tu jer...
balik kejer jer singah beli.. ataupun aku gi pasar malam...
tapi semalam entah antu apa yg singgah kat aku...
tetiba aku ajak En Hubby aku gi Pasar Borong Selangor plak...
kat area Seri Kembangan tu hah...
jauh gak ler dari umah aku... tapi ada highway doket skit...
So........tq pada kerajaan sbb buat highway untuk aku...
ahahaksssss....



ko tgk cili ni... teruja weh aku...
sayur kat sini semua segar-segar..
sayur-sayur kampung pun byk...
setakat nak cari ulam-ulam ker...
pucuk paku, pucuk ubi, keladi, suluh keladi... semua ada....
takyah ko masuk hutan nak makan semua ..
semua ada kat pasar borong ni....



Kalo bab ikan plak.. aduhhhh..........
rasa nak beli semua.....
ikan kembung sekilo Rm 5.00 je.. udang Rm 11.00...
ikan tenggiri Rm 15.00.. sotong Rm 8.00...



ikannya plak segar yg amat...
mata putih jernih lagi...
takdelah merah-merah ker...
patut ramai org gi pasar borong ni ekkk....



Aku bawak Rm 50.00 tapi mcm-mcm dapat....
sebelum ni aku habis Rm 50.00 takde apa yg aku dapat...
setakat lauk untuk 4 hari aku kot...



tapi dekat sini aku dapat mcm-mcm...
kalo ko tak caya kot ek..
ko tgk bekas yg aku dah siap kat bawah ni....



Byk kan...
senang aku dah siap bersihkan....
nak masak tinggal kuarkan dari peti...
memang puashati aku...

sekarang kenalah berjimat...
kena masak...
sbb adik aku ni ... nak makan tghari... makan malam...
dulu boleh lepas tekak aku laki bini jer...
sekarang apa-apa kena pikir dia...

so aku rasa better aku gi pasar borong gak...
kurang-kurang seminggu sekali kan...
kalo ikutkan memangler ..
masuk peti jer dah tak fresh...
tapi apa boleh buat.....
nak jimat................
aahahksss.s.......

Posted by Diarihatiku1976 on Friday, January 15, 2010
categories:

10 comments

  1. ArELeEz Says:
  2. leez pon dah lame xm'borong ngan my 'sayang'. xb'kesempatanlah. this weekend kot baru bepergian.. he3..

     
  3. ikiqzana Says:
  4. diari stay kt mana ni? selalu g pasar borong selangor.. sama la gan zana mggu lalu g pasar gak.. cari ketam. mmg best g sana. murah dn bole berjimat.

     
  5. ikiqzana.. akak stay kat kajang..

     
  6. *Miss Geli^ Says:
  7. saya pun suka pegi pasar borong selangor ni..walay masak untuk 2 orang jek, tapi baik beli banyak2 wat stok kan??
    tapi biasanya stok sayur ngan ayam + daging je beli sini..ikan jarang...
    barang barang pun murah kan?

     
  8. suami saya...kalau cakap nak beli barang nak masak,boleh dia cakap "takyah lah.beli aje.senang."
    hehee...time berdua nie boleh lah :P

     
  9. Suliana Says:
  10. syoknye beli kat pasar..saya pasar dah la pasar mlm je, gerai ikan/ayam satu je..no choice.. so, memang jarang pegi pasar nak memborong, pasar borong jauh..huhu..

     
  11. atty's Says:
  12. owh ko duk kajang eh..dkt dah ..ngn kty ..
    kty pun selalu g kedai acheh...kty ni dua2..masak .dan mkn kedai .hehehe..masak utk anak2..kalo dating ngn along makan kedai..

     
  13. Faizah_Haris Says:
  14. dah lama tak g pasar porong selangor tuu... dah dekatt ngan umah...tapi pemalass ya amattt...hehehe

     
  15. fazemy Says:
  16. Haah klw dok berdua tak berbaloi masak. kdg masak lebih pastu tak mkn dah. membazir je. pastu nak masak tu bkn kejap. skill tak bape handal..wat sambal telur pun smpai 4 jam(crita kena lebih..haha)...buang masa je. bek mkn luar. klw ada org lain smgtla skit nak masak yer.

    skrg nis aya tgh giler wat kek..puding desert2 je. suka tgk kaler2 makanan nih. ngeee

     
  17. Delimasari Says:
  18. SIS mmg g pasar tiap hari Isnin - Pasar Malam
    beli ikan dan sayur utk seminggu

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS