Bandar Muar, Johor adalah negeri kelahiranku...
aku dibesarkan disini dan akhirnya ke Kuala Lumpur untuk mencari rezeki...



Selalu kalo aku balik aku amik jln pintas jambatan baru terus ke rumah aku.. tetapi kali ni.. disebabkan en hubby teringin benonya makan murtabak Singapore..maka aku amik jln ke pusat bandar terus...

sbb kedai murtabak Singapore ni dekat area Tanjung Agas, Muar...

masa kami lalu area sini terkejut yg amat.. kerana rupanya Muar telah membangun dengan rancaknya...mcm-mcm kedai dan gudang besar-besar tersergam indah....
masa ni tak terfikir langsung nak snap gambo... hanya mulut yg terlopong sambil mengomel-ngomel memuji-muji keindahan Bandar Muar sekarang...




nah.... sambil terlopong mulut.... harus disumbatkan dengan mutabak Singapore ni....
maveles..... daging cincangnya byk melimpah ruah.....telurnya.....fuhhhhh....



tgk jelah ni... byk tak byknyer daging cincang....
sepanjang perjalanan dari kedai murtabak ni hingga ke rumah.. tahan je dengan bau aroma murtabak ni...lapor terus perut aku....



sampai je.. salam-salam...laga-laga pipi dengan mak dan ipar duai semua..terus nyam...nyammm..nyamm.... sodapppppppppppppppp..........

Posted by Diarihatiku1976 on Wednesday, July 14, 2010
categories:

11 comments

  1. @e_da Says:
  2. nampak sedap tu.. minggu ni nak balik bt pahat nak singgah muor la kak nak cari gak.. hehehe

     
  3. Abd Karim MJ Says:
  4. Ha ha ha... sedapnyer... tapi saya kalau pegi muo saya akan pegi cari mee bandung kat tanjumh mas sana.. pergh... layanzzz ajer

     
  5. ~ain Says:
  6. serius akak.. malam tadi saya mimpi saya pergi rumah akak.. sebelum tu, akak masak ayam masak lemak cili api kat kami sebagai tetamu. akak bawa kereta gen2 warna kelabu.. hubby akak belanja hubby saya rokok daun dua batang. rilek2 je hubby saya isap rokok.. (padahal di alam nyata hubby saya bukanlah perokok)

    heheh.. selalu sangat baca blog, sampai termimpi2... heheh

     
  7. sz | m.s.s Says:
  8. kedainya kat depan sek sains muo tu ke kak?

     
  9. ain.. hahah..lawak.. dialam nyata pun hubby akak tak hisap rokok... tapi keter gen3 dah betul dah.. cuma warna jer lain...

     
  10. ArELeEz Says:
  11. leez penah baca kat blog cik linda onn pasal murtabak muar tuh. macam bestlah! bile nak sampai johor nih?! isk3..

     
  12. LiAnA Says:
  13. mil pun org muor.. dulu masa br kawin terkejut tgk org sana bfast makan satay hihi.. skang jd seronok lak balik sana... sbb pepagi cari mee rebus dgn satay...

     
  14. Delimasari Says:
  15. sedap murtabak niiiiiiiiiii

     
  16. rasp Says:
  17. tengok nie terus tingat...
    lama bebenor tak pekena murtabak nie...
    dolu2 bila balik umah MIL kat johor,
    mesti mau pekena....

     
  18. atty's Says:
  19. selalu baca pasal murtabak nie ..huhuhuh.bila le ada peluang nak mamam..

     
  20. sedapnya murtabak singapore tu..xpernah lg pg bandar muor...

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS