Full width home nuffnang

Isshhh....ishhh...ishhh...
masak nasi pun tak tahu...
dah besar panjang dah weh...
15thn.....patutnya bawah 13 thn dah tahu dah benda yg basic tu...

nilah budak sekarang ekkk...
aku dulu... jenuh kena masak.....
paling simple masak nasi...
balik dari noreh.. mak tahu aku dah masak nasi..
kalo tak.. sure kena bebel....

budak sekarang usahkan 15 thn....
20 thn pun belum tentu reti ekkk...



so utk itu.. aku paksa adik ipar aku ni memasak....
aku tanya dia apa yg dia reti masak...
haram satu pun dia reti..
masak air dia reti ler.....
tapi bukan masak sayur masak air ke ekkk....
tapi masak didihkan air utk minum tu....



so dgn aku apa lagi...
aku ajo dia masak simple-simple.....

nak salahkan dia takleh gak...
dah dia anak pompuan sorang dalam keluarga..
yg lain semua lelaki...
apanyer nak belajar masak kan....

so dah duduk ngan aku ni...
aku gunakan semua ilmu yg ada...
lepas tekak dia masa aku gi kejer jadilah....
kalo tak..sian plak dia....
kelaparan waktu aku gi kejer....
memang aku boleh masak lauk siap-siap sebelum gi kejer..
tapi yelahhh kannnn...
mana tau time terbabas ke..
kot aku tak sihat ker...
demam ker...ngandung ker... beranak ker....

so baik ajo dulu dia....
jgn getik nak kahwin tapi masak tak reti....
ye takkkk....
kot dapat laki kaya...
kot semekin....
kena masak gakkk....
tul takkk...

yg kelakarnya...
berair-air mata kupas bawang..
rasakan....

dulu ayahnya suruh masak ko taknak...
asyik menjawab jer.....
kat sini nak ckp tak nak takleh..
sbb takut ngan aku...
wakakkakakak.........
rasakan.................

14 comments:

  1. kena telefon teledera ni... ekekek..
    sian die akak dera...

    ReplyDelete
  2. wuitttt udah ada pembantu tolong masak le ni....
    Sis pun dulu mmg xpandai masak Ina...
    bila masuk alam rumahtangga ni huhuhuuh
    my hubby ajar masak - sebab dia pandai masak...
    tolong ajar SIS leh ina....

    ReplyDelete
  3. ekekek.. sy pn ms zmn skolah pandai msk air je. msk nasi pakai periuk karan retila, masak atas api sampai skrg pn x reti :) apepun bgs akak ajar dia msk ni, at least ada kemajuan bila dok umh akak. kalo bljr x pandai.. sekurang2nya masak pandai. hihi.. (ala takat lepas tekak je kan kak?)

    ReplyDelete
  4. itu bukan dera ... itu itu buruh paksa (tak adalah, gurau je). bila dia dah dewasa nanti, dia pastinya akan berterima kasih dan menghargai awak.

    ReplyDelete
  5. garang sikit2 tkperkak..kasi dia cepat pandai skit...ehhheh.
    tapi kalau kena kat oni sure nangis gak...hahaha

    ReplyDelete
  6. akak saya dia ajar anak dia masak tak kira lelaki atau pompuan... now anak dia memang power bab masak...

    ReplyDelete
  7. fuhhh garangnye akak ipar dia...tapi mmg blajar memasak tu satu kemestian, rugi kalo owang pompuan tak reti masak...tak gitu...bagus2..ajar dia masak mcm2...buli sama dia

    ReplyDelete
  8. aaaaikkk. ajar masa pun nak kena call teledera ker....
    buruh paksa mana duk umah batu,..

    ReplyDelete
  9. bagus tu kak..
    ajar skit...kang smpai beso x tau masak..huhu..

    ReplyDelete
  10. betul kate allavendari...mungkin ms ni..dlm ati dia kutuk2 akak ipar dia...tp bile dia dh kertu sikit ari lagi...baru dia tau...org nk dia jadi org yg berguna....bukan utk digunakan...

    ReplyDelete
  11. eemmm biasa la kan budak2 sekarang ni.. aaahhaakkss.. sib baik ada kakak ipar yg blh tlg tunjuk ajar.. sok2.. klu dah pandai masak baru blh kawin plak

    ReplyDelete
  12. AKU SETUJU!!!!!

    Aku pon camni gak masa adik sepupu laki aku duk ngan aku. Abis sume aku ajar. Yg penting skang ni dia adalah sangat pandai & sedap masak! Ngeeeeeeeeeee..berbaloi!

    ReplyDelete
  13. hmm has pun ada jugak. adik ipar..pompuan, umur dah 15 taun...msk haper satu pun tak tau..Dulu has duk ngan mother in law almost 2 years...masa tu laa has ajar cam ne nk masak nasi....bolehlaaa setakat masak nasi tu..tp yg lain2 hampeh..masalahnya...pompuan sorangni..time org msk..tk nk jengah ke dapur..asyik memerap dlm umah jerk......hmmm kdg2 geram betull..padahal dia tu anak angkat mak jekr..tp belagak mcm puteri raja..hu3

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]