Full width home nuffnang

issshh..isshhh.. tak patuttttt...
ada ke ada org tu tuduh aku jadikan adik ipar aku bibik....
pandai je korang fitnah ekkk...

Korang tgk aku amik gambo angle dari belakang ko dah kata bibik...
gambo tak tgk kamera ko dah kata bibik...
pastu siap kata aku skodeng bibik...
pastu siap kata aku paparazi...

issshhh...isssshhh... ishhhh...
tak patut....

aku rasa kalo bibik aku dah senang lenang dah...
takyah aku basuh baju, gosok baju, masak pagi-pagi...
gi pasar... kemas umah....

apa ler korang ni...
tak tahu ekk.. bezakan bibik ngan keluarga...

yg benonya.. meh aku citer
aku ni nak adik ipar aku ni berdikari..
hijrah...pandai....jgn songsang..
memanglah ... aku takleh nak garang sgt...
tapi dalam keadaan mcm ni aku kena garang..
sebb abg dia lembut....
bapak dia lembut...
dating dalam kelapa sawit tak marah.... just tegur jer...
exam merudun tak marah just tegur jer....
prepaid beratus sebulan tak marah just tegur jer...
tak kemas umah tak marah just tegur jer...
so apa nak jadi..
kalo asyik tegur jer.....
lemak ler......

so meh aku tegur, merangkap marah... dan kalo patut hukum skali....
baru dia tahu....
lemak dah byk kumpul 15thn kan....
meh aku pecahkan lemak....
nak pecah lemak... mana senang..
kena usaha kuat..
kena senam byk...
mcm tu gak adik ipar aku ni....
ko ingat senang....

sbb tu aku guna pendekatan...
dia takut ngan aku.....
bukan takut langsng taknak tgk muka aku...
takkkkkkk...............
takut yg aku maksudkan.. adalah..
sebarang aktiviti di bawah penjagaan aku wajib maklum dengan aku...
minta izin ngan aku....
kalo tak.... tahulah aku nak hukumnya...

hukumnya plak....
bukan rotan, budak dah besar mana plak nak rotan....
tapi hukum part lain ler....
maybe beri duit belanja kurang.. maybe aku amik hp dia...
maybe aku potong line tenet kat umah aku...
hah gitu....

aku beri dia masa setahun jer....
aku kata ko setahun ni tak berubah
aku uruskan pindah sekolah semula...

disamping tu aku beri ganjaran plak kalo dia berubah
setiap perubahan yg aku harapkan aku akan beri ganjaran pada dia...
give & take ler kan....

dan aku bukan garang memanjang...
ada gak yg aku bergurau senda....

2 minggu kat umah aku...
aku dah main bowling ngan dia....
dah jalan-jalan ngan dia
dah shopping ngan dia...
dah tgk wayang...

kat sana mana ada benda tu semua...
kelapa sawit ada ler....

so korang jgn ler kata aku buat dia mcm bibik plak...
sbb dia tak pernah masak sendiri sepanjang ketiadaan aku..
sepanjang aku gi opis....
akulah yg bangun pepagi masakkan sarapan dan makan tghari utk dia...

anak pun aku takde...
camno leh kata dia bibik...
kalo ia pun bibik...
untunglag dia..
bibik yg rehat sokmo....

11 comments:

  1. oooopsss.. ni dah terluah yg terbuku ni.. eemmm bagus kan dpt kakak ipar cam ni.. ambil berat pasal adik ipar..

    ReplyDelete
  2. tak pasal2.. adik ipar dapat title baru kat dia huhuhu..
    sabar je la mulut orang ni kan tak leh nak tutup..ada je menda nak kata.
    kalau kata betul takpe gak.. ni tambah secukup rasa, ajinamoto semua bagai.

    ReplyDelete
  3. ada ke orang kata bibik? yg cakap tu mungkin bergurau je. komen melalui tulisan ni, itulah masalahnya ... kita tak dapat dengar nada suara dan riak muka orang berkata. MRS K dan saya cuma bergurau je, guna perkataan teledera dan buruh paksa. sah awak dah silap faham ni!

    apa-apa pun awak telah bertindak betul dalam mendidik adik ipar awak. seperti yang saya kata dulu. bila dia dewasa nanti, dia akan berterima kasih kepada awak. saya dulu pun abang sepupu bela. garang macam singa. sekarang saya berterima kasih kepadanya kerana saya telah menjadi 'orang' bukan setan.

    ReplyDelete
  4. setuju cara akak...go akak...
    mmg tk leh bg muka sgt..kalau dh start bg muka, mmg dia tak leh berubah..
    still mcm dulu..
    tp perempuan lebih senang nak asuh berbanding lelaki..

    ReplyDelete
  5. cian akak.. sabarekkk.. memag x paottt.. ish..ishh..ishhh..

    ReplyDelete
  6. Saya sokong cara awk..kt sekolah pun yg terlalu nakal sy mmeg garang..xbagi muka langsung..baru dorg leh takutk nagn kita..pada masa yg sama kite dekat ngan dier..jd kwn baik ngan dier..baru bleh dia dgr ckp kita..teruskan cara awk..nie tgjawb awk ngn suami..org yg berkata tu awk abaikan jer k..Harap2 adik ipar awk bleh berubah..good luck!!

    ReplyDelete
  7. good effort :)...semoga akan berubah kearah kebaikan..amin

    ReplyDelete
  8. ish...ish...ish...(ala2 adibah nor dalam iklan) hehehe

    sabar ye kak...maybe cara akak citer tu wat ada org salah paham..papepon kita tau akak nak "tegas" ngan adik ipar akak...tu jer :)

    ReplyDelete
  9. ok..lead ngaku, lead ader cakap akak ala2 mamarazi..tapi kak, lead cuma bergurau n tau situasi akak..so, lead mintak maaf kalau akak terasa..MAAF..

    happy new year~!

    ReplyDelete
  10. ish222 juga le...... bnyak22 sabar

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]