Full width home nuffnang

Sajer jer nak ckp omputih...
tajuk je pun...
bukan semua N3 pun...
alah kome ni..
cepat no nak komen ekk...

ok..ok..ok...
so now aku nak story pasal percutian aku..
percutian yg paling stress
yg pernah aku lalui...

meh aku citer ...
meh ler duk dekat skit...
jauh-jauh kang tak dgr plak...

gini...
sebenarnya percutian ni takde dalam kalender hidup aku pun..
tiba-tiba jer...
abg aku kat Kg call nak ajak gi Cameron Highland..
yelah..kalu dirancang-rancang..
haram tak jadinya...
ada jer hal..
maklumlah they all ni ada anak kecik...

aku???
aku .. senanglah skit...
cuti ada jer.. on...
mereka-mereka inilah yg menyesakkan kepala aku nak mikirnya...
termasuk En hubby aku...

padahal..
en Hubby aku takde masalah pun if aku nak gi sorang...
Tapi... aku ni hah..
dah nama isteri kan...
kalau pegi kepala dok ingat dia je apahal plak...
baik takyah...
baik aku angkut dia sekali.... senang depan mata..

So pagi tu jadilah percutian aku sefamily...
kira gamble je tau...
hotel tak booking...
jln main redah...
mujur sebelum ni pernah join Family day En Hubby..

So malam sebelum bertolak tu aku masak sakan ko
kira rajin aku tau...
tak tahulah antu raya mana yg singgah...
rajin giler aku masak..
bukan per ..
kesian..
they all ni bukan pernah jln jauh pun...
anak plak kecik-kecik..
tapi hati nak bercuti..
so aku dengan rela hati memasak ler apa yg patut...

malam tu aku masak asam pedas ikan tenggiri, sambal udang, sayur kacang, telur dadar dan masak nasi putih...
semua tu utk makan di CH nanti...
yelah.. sampai je dah tghari..
mesti perut kebulur kan..
kalau makan kedai boleh gak..
tapi tahujelah.. ramai-ramai ni.. duit byk kuar..
so kalau boleh jimat baik jimat...
ye takkk?????

paginya tu.. sebelum bertolak..
aku dah prepare apa yg patut...
sbb aku tahu sana aku nak duk apartment..
sure boleh masak..
so aku bawalah apa yg sepatutnya...
yg lain beli kat CH....

dalam kul 8.00 pagi we all bergerak dah..
kena gerak pepagi..
almaklumlah.. konvoi ni kena bawak keter slow..
memang kena byk bersabar lah...

Mana ada perhentian kena berhenti...
kejap nak kencing..
kejap nak salin pampers..
kejap nak muntah..
kejap lapo perut..
kelakar kan...
memang menduga kesabaran betul...
tapi takpe... aku enjoy gak...
dapat puaskan hati orang...

OOppss lupa nak beritahu..
we all gi CH lalu jauh sikit..
lalu Simpang Pulai..
jalan dia besar sikit...
takdelah jumpa gaung sokmo..
tapi dgr kata jln simpang pulai tu bahaya gak..
JKR tidak galakkan..
katanya tidak selamat...
tapi dari aku lalu Tapah baik situ kot...



ok.. kalo korang lalu Simpang Pulai sure korang jumpa signboard ni...
masa aku lalu.. sgt girang ok hati aku..
ingatkan dah sampai dah...
rupanya ..hah...ko... jauh lagi...


sampai jer terus aku tuju area Brincang..
situ kan byk hotel.. dekat plak kalo nak kemana-mana..
tak kuasa aku gi tanah Rata...
padahal dekat jer...
tapi takpelah aku cari dulu area brincang..
Mujur nasib aku baik...
sampai je aku call terus ada Apartment...
lega sioot....



Sinilah we all menginap.. giler cantik dan nyaman tempat ni...
Apartment Desa apatah namanya.. lupa plak aku...
gambo???? satu hal lagi.. lupa nak amik...

regenya plak satu malam RM 250.00
memang puashatilah...
yang penting boleh masak...
kalau aku gi beruda malas aku nak mikir masak...
dah ramai kenalah mikir..
jimatttttttttttt...........

7 comments:

  1. pertama kali dtg ch ddk kt sini mmg seronok.. desa anthurium apartment. rindu nk g sana.

    skrg musim hujan mesti sejuk..

    ReplyDelete
  2. CH best kan.
    suek gak g cna.
    sejuk....nyaman..aman...damai... :)

    ReplyDelete
  3. betul..betul..betul...
    desa anthurium apartment namanya....

    ReplyDelete
  4. wah..best! :D
    p jalan mana je kat sana?

    ReplyDelete
  5. dtg time mcm ni mesti sejuk giler huhu

    ReplyDelete
  6. ha'ah...desa anthurium..hehe
    Mmg best kat sini. Bangun pepagi...leh jogging kat area situ...

    ReplyDelete
  7. untung la akak dpt apt murah.sy smpai sana dh mlm.wiken plak tu.dpt bilik hotel utk 2owg rm220.pejam mata je bayo.sbb xnak tido dlm keta

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]