Seorang isteri berkahwin hampir 15thn.. mempunyai anak 3, memendam perasaan dengan perangai si suami yang gilerkan perempuan... si isteri sebaik-baik manusia hanya bersabar dan berusaha untuk menyelamatkan rumahtangga ...

Pelbagai usaha, tipu daya dan penderitaan yang dilakukan si suami terhadap isterinya manakala si isteri tetap bersabar walaupun keluarga dan adik beradik menasihatkan agar meningalkan si suami... si isteri tidak menghiraukan nasihat keluarga dan adik beradik... maybe si isteri tidak mahu memgang status abu tunggal atau tidak mahu menyusahkan keluarga jika bercerai...maklumlah si isteri tidak bekerja.... hanya mengharapkan nafkah dari si suami untuk hidup...

Si suami pula hanya memberi nafkah pada anak-anak tidak pada isteri.... walaupun hari raya.. si suami hanya melengkapkan persiapan anak-anak.. isteri hanya terbeliak biji mata saja....

akhirnya ... lafaz cerai dilafazkan sisuami di mahkamah syariah...

hak penjagaan anak-anak jatuh ketgn si isteri.. nafkah utk anak -anak diputuskan oleh hakim sebanyak RM 300.00 sahaja... dan juga sebiji rumah flat yg usang dan sebiji kereta proton iswara thn 1998....tiada nafkah utk isteri, edah utk isteri dan si suami tidak mengizinkan isteri menggunakan kemudahan utk diri sendiri tetapi hanya utk anak-anak.. kalo tidak dia tidak menghalalkan...

tanpa rela si isteri diarah keluar meninggalkan rumah yg didiami selama ini ... bayangkan... umah flat tersebut lama tidak berpenghuni... tiada perabot, tiada kemudahan asas, usang dsnya.... bila si isteri nak amik barang-barang keperluannya rumahnya dikunci oleh suaminya...

bayangkan... peritnya hidup....

paling menyedihkan bila si isteri tiada duit satu sen ditgn sedangkan nak makan pun takde...
tidur hanya beralaskan toto... dan beras yg dikirim olah kawan...

adusss..... tak boleh nak disambung lagi citer penderitaan si isteri....sayu sgt...

napelah hakim tidak ada perasaan atau berfikir.. dgn hanya rm 300.00 cukup ker nak hidup di kota metropolitan?????
bila ditanya.. katanya ada umah cukup...
tapi boleh fikir ker .. umah yg di beri tu macamana?????
adohaiiii... kejamnya.... tak adilllll....
di mana keadilan..............
tolonglah tuhan.... balas lah.. manusia ini dimuka bumi lagi...
tolonggglahhhh...........

Posted by Diarihatiku1976 on Saturday, December 5, 2009
categories:

10 comments

  1. di akhir zaman manusia semakin kejam...!!!

     
  2. black_mel Says:
  3. serius kejam...cerita btul ker tu?

     
  4. mamarempit Says:
  5. kisah benar ke ni???? sape hakim bongok tu??? lebih bongok dari si suami

    geram nih...

     
  6. datin Says:
  7. This comment has been removed by the author.  
  8. n.u.r.u.l Says:
  9. Bala Allah akan datang kpd mereka yg berbuat mungkar, juga kpd mereka yg kononya ALIM ttp tidak berbuat apa2 terhadap kemungkaran itu...

     
  10. LiAnA Says:
  11. mcm tak percaya cerita berlaku kat mesia ..
    kenapa kaum wanita ditindas teruk sgt..
    dah mcm zaman jahiliah...

    doa org yg teraniaya dimakbulkan ALLAH...

     
  12. Delimasari Says:
  13. hakim tu agaknye kenalan suaminya kot.. mmg x adil ni

     
  14. onniey84 Says:
  15. syaitan bertopengkan manusia

     
  16. ini semua adalah cerita betul... terjadi pada minggu lepas

     
  17. Ena Says:
  18. Manusia jenis apakah itu? Sungguh kejam..

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS