Full width home nuffnang

ok.. kita sambung citer semalam yekk..
citer aku ke cameron highland...
jgn muntah baca citer aku..
sbb itu je citer yg terhangat dipasaran sekarang

lagipun.. korang suka ke tak aku tetap nak citer..
sbb ianya adalah sebagai kenangan aku...

korang tahu tak.. masa aku pegi tu cuaca giler hujan ok.. lebat gak ler..
tension aku bila hujan turun...
sbb aku risau dgn suasana jalan kat sana lagi..
risau tak dapat jln-jln lagi..
risau sbb bawa budak kecik lagi..
adohai..
memang ler...

tapi dalam kul 3.00 ptg mcm tu hujan dah berhenti...
lepas we all makan, rehat kejap.. we all gerak ke pasar malam..
pasar malam ni setiap hari ada.. tapi time cuti sekolah je..
kalau tak ahad jelah korang jumpa...



inilah destinasi aku yg pertama sebagai pelancong disini..
CH ni kalo korang nak tahu.. takdelah sejuk giler..
dolu-dolu ye kot..
but now ..hampehhhh.....
cuma malam je aku rasa memang sejuk giler....
setakat siang... ko pakai baju nipis pun takpe...
tapi maybe sekarang kot... bulan Disember..
tak tahulah kot bulan-bulan lain sejuk giler ker...

tapi sepanjang disana nak jumpa mulut berasap-asap ni memang takdelahhh...



hujan berhenti jer we all teus gerak.. so ada gakler rasa angin-angin sejuk sepoi-sepi bahasa...

masa ni we all kena parking jauh sgt..
sebab Ch jem... parking plak memang takdelah.. jgn harap boleh dapat dekat..
So we all parking jauh sikit then jln kaki ...
Fuhhh.... mengah gak ler...
tapi yg peliknya.. peluh tak kuar pun...
camner agaknya orang-orang CH ni..
tak berpeluh ker...


aku memang terujalah masa kat sini... kat pasar malam ni
sbb byk benda ada...
geram ko..


paling aku geram tgk bunga-bunga ni...
15 kuntum Rm 10.00 ko...
kat KL tak dapat ler...


kalo tgk sayur lagi aku geram...
masa ni plak rasa nak makan sayur...
selonggok Rm 10.00
dengan kobisnya, saderinya, bunga kobisnya, carrot...
segar plak tu...
fuhhh... teruja kejap...

mcmlah KL takde jual sayur ekk...
dan mcmlah.. sayur yg aku beli tu nanti tak layu-layu ekk...

tapi takpe... y benonya..
niat aku ke pasar malam ni sebenonya utk beli brg mkn malam
so malam tu we all masak nasi, lauk plak yg bawa siang tadinya tu ada lagi.. so tambah sup sayur jer...
makan panas-panas...
mavelesssssssss.....
jimat-jimat....
malam plak.. takde aktiviti apa...
borak-borak...gosip-gosip...citer-citer...
bahagia... syorrrrgaaaaaa..........

malam tu cuaca agak sejuk..
so kena pakai setokin...
tapi pelik tul aku...
aku tak pakai setokin langsung...
darah apa gamaknya aku...
ahahakssss....

so..untuk citer seterusnya hari kedua sambung jap lagi ekk...
bukan per... ada kejer nak buat sikit ni...
kang dok tekun update blog.. dapat 70% plak SKT...
hihihihihih............

9 comments:

  1. masa saya pegi ari tu pon ujan gak
    memang sejuk giler
    nak jejak kaki kat lantai memang tak sanggup

    ReplyDelete
  2. ingat dulu time sye pegi skolah2 dulu
    ckp jek kuar asap mulut
    sejukk gile
    la ni takde pun..

    ReplyDelete
  3. mmg betui time mlm jer rasa sejok... siang biasa jer... x sejok sampai kuar asap kat mulut...
    mmg murah sayur2 & bunga kat sana... org sana pueh mkn sayur2 segar...mesti awak byk borong kannn....

    ReplyDelete
  4. memang musim hujan skarangkan...nak wat aktiviti pon terbantut jer :)

    ReplyDelete
  5. dulu2 mmg ler cakp kuar asap kt mulut..hehe..eh bagus la masak sdri mmg jimatkan..

    ReplyDelete
  6. tempat untuk bercintan cintun..damai jer kat sana ekk

    ReplyDelete
  7. Mmg best la gi sana. Aku suke sbb nyaman je. Mekap pon x cair! ekekekekeke

    ReplyDelete
  8. borong sayur jer... yg lain tak minat pun...

    ReplyDelete
  9. haha...kita sama ler ina..
    akak pun kalo gi CH..susah tul nak rasa sejuk sampai ke tulang..

    Agaknya darah mamalia ni terlebih2 sangat kot..hehe

    psst; mmg best gi CH dan bermalam kat apartment yg leh masak2. Leh makan sup sayur fresh!!!!

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]