Full width home nuffnang

ok.. sehari selepas dia sampai umah aku...
pagi tu ... aku bawak dia sarapan kat luar...
dah.. aku ngantuk.. letih sampai lewat malam kan...
tak kausa aku nak buat sarapannya...

so aku pagi tu aku suruh dia siap-siap...
aku tgk dia tak mandi lagi...
aku pun...
start amaran dan arahan pertama pada dia...

aku kata...
" lepas ni... bangun je pagi terus mandi... baru turun bawah...
sbb.. Kak Na ngan abang din hari cuti mcm-mcm aktiviti nak buat....
So CT kena sentiasa ready...bersiap diri"'...

hah... aku kata gitu...
berdesup dia naik atas semula..
mandi le tu kan...

so lepas je mandi dia turun bawah...
aku tgk.. tanggal dah tudungnya tu...

aku pun sound lagi...
"wah... mana tudungnya...
baru 1 hari sampai KL dah hilang tudung?
kang tak memasal bak kata Kak Na ajo yg tak betul plak....
dah.. gi naik atas.. pakai tudung" ...

naik atas semula minah tu....
hihihih..... garang tak aku....
bukan garang... tegas jer.....
masa nilah nak tunjuk garang dan tegas....
kalo lembut kang dia pijak kepala plak....

So pagi tu minumlah aku bersarapan di luar...
aku pepagi order simple-simple..
roti bakar.. ngan air teh O..
dia plak sakan order....
mee goreng ngan ayam goreng...
adohaiiii minah ni....

makan berat mcm nak kejer kebun plak...
takpe...takpe... 1st day kan...
agaknya lapo kot semalam.....

lepas gi minum we all di mydin plak
niat dihati nak carikan dia sikit barang keperluan sekolah......




berpusing satu Mydin cari keperluan sekolah dia... semua we all amik yg bajet jer...
hahaahahahah... bukan kedekut,,, tapi nak jimat.. pas ni byk kot nak kena bayar...
so we all beli yg dia takde jer.....

a
tgk ni..
Abang dia....
2 beradik...
cian plak aku tgk dia waktu ni....

yelah kan...
abang mana yg nak tgk adik dia susah....
abang dia memasang impian nak tolong adik dia...
itu je yg tinggal....
takpelah .... aku pun tak kisahhhh.....

7 comments:

  1. memang kena jaga....tapi budak skang ni tk bleh bg muka sgt...

    kena pantau selalu tu....

    ReplyDelete
  2. baru nampak muke adik ipar tuu..bagus ler bertegas..budak skg mmg susah nk jaga tau..betul tu kena pantau selalu..

    ReplyDelete
  3. weh..ko kena tengok dulu rentak dia camana... ada setengah remaja tak suka kita terlalu tegas... ko tengok dulu dia camana... jangan terlalu tegas.. sampai dia naik bosan lak nanti na... bukan senang nak jaga budak remaja sekarang nih...

    ReplyDelete
  4. mmg kena tegas ngan bebudak sekarang ni...

    ReplyDelete
  5. salam...anak2 la ni mmg kena tegas tapi bukan garang....tegas tapi lambut...baru budak2 mau ikut...

    ReplyDelete
  6. aiyoo takot la
    garang nye ko kak
    hehee
    jgn garang sgt kak..kang merendam perasaan plak dia kang
    lagi dia buat benda bukan2 belakang korg

    kalo bleh biar jd kawan tp biar dia respect
    atleast nnt dia akan cerita or luahkan segala kt akak
    ni kang byk plak dia berahsia
    budak skrg ni bukan bleh gitu
    sentap sesaje kang
    pastu mula cr kawan kt luar pastu terpengaruh

    ReplyDelete
  7. bgs akak tegor psl pakai tudung tu. tp lg bgs kalo akak nasihat ttg bertudung atas dasar tutup aurat bkn sbb kt kg pakai tudung kt KL pn kena pakai tudung gak.

    apepun slmt menghadapi cabaran menjaga anak gadis. mdh2an berbaloi usaha akak dan suami. AMIN...

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]