kalo semalam aku citer kisah temuduga jawatan kanan kat opis aku...
hari ni aku nak citer kisah temuduga aku....
pada 5hb Mei 2010 di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam M'sia,
Jln Cenderasari..



ini adalah resume dan pamplet 1Malaysia yang aku duk hafal...
nape aku hafal????
sbb.. kejer mcm aku ni.... tak lari dengan ceramah...
so masa temuduga pun aku kena ceramah selama 5-10 minit....
so kiranya aku bersedialah dengan tajuk yg tgh hot sekarang ni...
apa lagi kalo bukan tajuk 1malaysia....



ini aksi melaram aku sebelum masuk bilik temuduga...
sempat lagi tu entepremmmm....wakakakak...
padahal.. jantung dakkk.. dik... dukkk..... berdegut kencang....

mujurlah aku org yg terakhir... ke-4...
dalam 12 org yg dipanggil hanya 4 orang jer yg hadir temuduga tu...
yg lain tak minat atau... dah ada kejer lain gamaknya...

tahu jelah.. nama pun yg terakhir...
so ditibainya aku cukup-cukup...
dia suruh aku ceramah sampai lama-lama....
peluh jantan semua kuar.... sampai panel kata...
wahhhh.. semangat ekk ceramah... boleh jadi penceramah ..boleh jadi YB...
habis peluh jantan.. seketul-seketul kuar....
eee.. malu aku masa tu.....



tapi lantak lahh.... ceramah ni memang takleh nak lari dah...
nak lari boleh.. hanya ada satu jalan je.... nak tau per...
BERHENTI ler.......

selagi aku bergred S( sosial ).. selagi itu ler aku kena berceramah....
berkomunikasi dengan khalayak....

so ... aku harap.. ada rezeki aku.... ini kali ke-3 aku temuduga.....
1 - aku dapat panggilan tapi aku tak pegi.. disebabkan dengan tanggungjawab kejer yg byk...
2 - aku dipanggil lagi... tapi aku pegi.. rezeki tak menyebelahi aku....
3 - aku dipanggil lagi.... tapi tak tahulah camner....

harap 2010 membawa kejayaan besar buat aku...

Posted by Diarihatiku1976 on Friday, May 7, 2010
categories:

3 comments

  1. rasp Says:
  2. moga2 termakbul permintaan u sis...
    kalo i lah...mau mati akal nak berceramah..
    ketaq habis lutut i nie....
    respek lah kat u...

     
  3. sz | m.a.s.s Says:
  4. adehh..ceramah? kalo depan student ok je lg tp klu depan top management cam terkelu lidah plak...apa pun semoga berjaya k ina! insyaAllah ada rezeki nnt... :)

     
  5. Shazwani Says:
  6. semoga rezki ditangan akak :)

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS