Hihihihi... inilah baju raya aku dan En Hubby.... tahun ni konsep pelangi... wakkakak.... memula aku nak belikan En Hubby baju melayu warna hitam... sebab dia selalu masuk istana... tapi dia taknak plak.. dia kata dia nak pakai baju tahun lepas... puas pujuk.. tak mau dah dia nak beli... dia kata dulu baju melayu kena pakai setiap jumaat..kali ni takde dah arahan kena pakai.... so..dia malas nak beli baju bebanyak... emmmm..ikut jelahhh....


Tapi sorry ekk.. aku malas nak amik gambo baju melayu.. aku amik gambo baju kemeja dia je... yang lain tu dia duk hentam beli baju kemeja kejer plak.. sampai 5 helai.. bengang tul aku... tapi oklah tu.. sebab dia pun bukan beli baju kejer selalu pun.. setahun sekali je..ahahakkss....

Dan setiap tahun gak.. aku memang konsep pelangi.. senang... kalau en Hubby kata baju melayu dia nak oren..aku ada oren.. kalau nak hijau..aku ada hijau... kalau nak coklat aku ada coklat.. wakakkka...senang kan... biasalah aku... tang baju raya memang 3 bulan sebelum raya aku dah beli dah... takdelah kelam kabut nak nempahnya..... almaklumlah.... badan aku ni eksklusif.. mana ada saiz yg sesuai untuk aku dipasaran....ahahhaksss...



Ok .. ni plak kasut raya aku.... satu kasut untuk melaram perasan lentik.. dan satu lagi... kasut sandle untuk sakit kaki.....wakakaka....




ok... habis dah tang aku dan En Hubby ... la ni aku nak tunjukkan baju melayu ayah mertua aku plak....

Taaaraaaaa..................... nilah dia...



memang setiap tahun aku akan belikan dia kain pelekat dan baju melayu jenis gini... memang dia nak yg jenis ni... amacam... cun tak... mcm kaler orang muda ekk..... ayah mertua aku ni jenis tak kisah.. beli per pun ok.... tapi mak mertua aku ni.. jgn di buat hal.... dan aku nak war-warkan kat sini... aku tak beri satu pun untuk mak mertua aku... sebab per... sebab hati aku sakit.... maaf ekkk... memang hati aku keras skit tang dia ni....

oklahhhh.. settle bab tu... la ni aku tunjukkan brooch adik ipar aku plak si Murni... dia ni ok.. tak byk ckp gak.. setakat ni depan aku oklah.. belakang tak tahu plak.. tapi dia tak ganggu aku..so aku kira oklah kan... so aku beri dia brooch jelah tahun ni.... tahun lepas aku beri dia baju dan hand beg.. tapi tahun ni.. aku beri brooch je....



Dan ni plak Baju kurung adik ipar aku si CT... dia ni verry the cerewet.... dia nilah yg aku citer nak bawak ke KL sekolah kat KL... sebab belajar.. verry the B****P.... nak beli baju kurung ni.. punyalah susah dan payah... asyik menalipon.. nak kaler nilah.. jenis nilah... malas aku nak layan... dah beli cukup baik... demand plak...tapi anak yatim bawah 18 thn punya pasal... aku sabo jelahhh.....



Bab Kuih plak aku dah settlekan untuk kedua-kedua umah... Terengganu dan Muar...tapi gambo takde lagi.. sebab kuih tak dapat lagi... rabu insyaalah dapat.... kalau dapatlah... kalau tak.. makan bisekut jelahhh....

Ok..ok.... semua dah settle... tapi mesti korang tanya aku mana persiapan raya untuk mak aku plak kan.... hihi... aku...biasalahhhh....

Tang mak aku.. awal-awal lagi aku dah siapkan.... baju aku dah belikan.. masa aku balik tganu ri tu.. aku dah belikan baju sutera untuk mak... tudung pun aku dah belikan sedondon ngan baju.... kasut plak abang aku dah belikan... so aku belikan mak aku bunga je raya ni.... ri tu masa dia datang umah aku.. aku bawak dia gi Nilai.. so aku dah belikan dia bunga baru..... dekat Rm 100 gak aku kopak beli bunga ri tuuuu.....

So balik muar ni aku cuma bawak kuih muih je...... dan yang penting... bawak duit raya untuk mak... ahahahkss....

So itujelahhh... laporan persiapan raya untuk aku sefamily.....

Posted by Diarihatiku1976 on Tuesday, September 15, 2009
categories:

8 comments

  1. PuteriSatu Says:
  2. waaah..raya sakan nih.... sandle bata tu yang ko pakai tadi eh???

     
  3. mummy_ayu Says:
  4. wah meriahnya...seronok!

     
  5. puteri.. aa.. yg bata tu dah pakai dah.. kasut untuk sakit kaki...

     
  6. wakkkkkk
    banyak nyer baju raya, kasut raya

     
  7. Jiey^Mien Says:
  8. sakannya raya akak tahun nih..
    =)

     
  9. bspotgurl Says:
  10. ishk ishk semua persiapan dah ready daaaa

     
  11. Delimasari Says:
  12. sonok bnyak persiapan telah dilakukan.

     
  13. Mak Izz Says:
  14. bynye bj ry akak. siap beli utk ahli keluarga lg. sy blm mampu lg nk wt gitu, huhu.. apepun alhamdulillah la kan kak. ada rezeki lbh kta kongsi dgn org lain. mudah2an rezeki tu lebih berkat.

    kak, cite kita dh terbalik. somi akak xmo beli bj melayu raya (wlupun akak memaksa). somi sy pulak bising2 nk bj melayu baru tp sy x bg. pki bj thn lps udah. jimat beb.. *hahaha. eh2 tp sy pn x beli bj baru. kain psg hadiah kawen dulu byk lg x berjahit, tempah yg itu aje 2 psg. br la adil kan?

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS