Full width home nuffnang

Khamis lepas alhamdulillah aku selamat balik dari Kg aku Muar ke Kajang... actually memang terkocoh-kocoh gak... almaklumlah.. tahun ni turn balik Kg En Hubby di Terengganu.. So.. aku seperti biasa balik 3 hari awal sebelum raya....

Tiba je hari kedua raya .. hati aku berdentam dentum nak balik ke Kg aku di Muar, Johor plak... tak sabar ko... kul 9.00 pag aku dah gerak ke Johor... ingatkan sampai awal..rupanya jalan still jem lagi... so sampai rumah aku lebih kurang kul 6.00 petang.. seharian aku duk dalam keter... naik sembab kaki aku.... tak pernah lagi kena jem giler cam tu....

Ermmm.... itulah lumrah hidup berumahtangga ekk... takleh nak fikir diri sendiri je... keluarga En hubby pun kena fikir gak kan.... aku seboleh-boleh nak berlaku adil... walaupun time balik terengganu tu takde mood raya tapi giliran tetap giliran... dua-dua ada keluarga kan... takkan nak balik kg kita je kan.... ahahahkss...

Ok berbalik citer raya tadi... tahun ni kebetulan semua family En Hubby berkumpul... kecuali adik beradik tiri dia... satu batang hidung tak nampak.... agaknya memang tak nak jumpa En hubby aku kot... manalah tahu kan... kot perasaan marah tu ada lagi kan.. kalau tak ..takkan sms ucapan ke atau balik bersalaman langsung takde... aarggghhh....lantaklah.. malas aku nak campur....

Tapi yang penting aku sedih... sebab they all fikirkan perasaan they all je sampaikan perasaan mak ayah dia diketepikan... patutnya pagi raya balik bersalaman ngan mak dia kan.. kan mak kandung... ni boleh plak yg anak dia bujang 2 orang tu balik umah mak mertua abang dia ... tak ke pelik tu...ni semua sebab mengelak dari jumpa En Hubby lah kan....

Bila aku balik ke Johor raya kedua... boleh plak anak-anak dia balik ke rumah En Hubby nak jumpa mak dia.. lepas tu aku dgr katanya raya ke tiga balik ke KL dah.... patut ke cam tu... tak tahulah ..kot memang patut ke kan..... tapi pada aku memang tak patut dia buat mak dia mcm tu... tapi si mak plak tak sedar lagi... still memuji je anak dia....sesikit ijal..sesikit sabariah.. sesikit udi.. sesikit mar... naik muntah ijo aku dgr..... biarlahhh....

So masa aku balik sana ... terkejut aku.... mcm tak raya je ko... dengan umah yg bersepah.... tak berkemas langsung... last-last datang aku yg gengster ni... habis aku kemas umah dia... habis barang-barang lama aku bakar.... terang sikit mata aku.....

Aku paksa laki aku beli langsir dah siap tu.. lepas tu nak gantung satu hal... so aku gi bandar gi beli rel langsir tu.. senang.... tahun depan takyah susah lagi... beli je yg dah siap tu.... itu bab kemas mengemas... nak story bab kuih plak... kalau aku laki bini tak bawak kuih.. haram tak beraya agaknya.... ee memang tahan kesabaran tul....makan ati aku selama 4 hari duk sana.... mcm aku ckp sebelum ni... patutnya anak menantu balik.. belilah apa yg patut kan nak berbuka puasa ke raya ke... ni haram koooooooo............... mknlah apa yg ado.... eee baik aku ngaji lagi baik sepanjang aku kat sana.... malas nak fikir ko.....

Sakit hati punya pasal... aku keras kan hati aku.... sepatah haram aku tak beli untuk mak tiri En Hubby..... selama kat sana aku jauhkan diri je dari dia... bukan per tau... kalau datang je kat aku mesti ada benda yg dia nak umpatkan .... kang kalau dilayan... dia yg mengumpat...dia kata aku plak yg kata.... tu yg malas tu..... aku dah pernah dah kena.... sooooo.... cukuplah tu sekali aku kena......

To be continued........ ( ada orang datang umah plak ni... )

3 comments:

  1. Emm... tak tahu nak komen camner kan... ni semua nasib memasing kan.. ada lebih dan ada kurangnya... cam tuhlah kehidupan.. lain negeri... lain ragamnya ya tak... aku alhamdulillah lah... keluarga mertua aku... takat ni.. ok je... kitorang balik ri tu... mak mertua aku masak sampai penuh meja... apa yang dia masak raya pertama.. terkilan kitorang tak sempat rasa... masak lagi sekali rendang ngan kuah kacang...bukan kitorang tak makan... tapi nak bagi rasa air tangan dia jugak... nasib memasing kan Na... tak perla... redha jekla..bukan hari2..setahun sekali je ko hadapi nasib gitu..sabar ler.

    ReplyDelete
  2. salam..selamat hari raya..hehehe cian awk yg balik kena lak sediakan semua..xper murah rezeki awk nnt..awk kt muar kt mana? kg hubby kiter kt bukit gambir,muar..

    ReplyDelete
  3. ila... kita muar kat bakri.. batu tiga....

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]