Full width home nuffnang

Ok.. sambung citer semalam ekk....


Dipendekkan citer masa raya ke dua tu aku dan En Hubby pun bertolak ke Kg aku di Muar Johor plak.... memula nak lalu jalan segamat... tapi bila fikir-fikir... we all lalu highway Pantai Timur-Karak-KL je.. then singgah umah aku kat kajang jap.. lepas tu sambung balik lalu PLUS ke Johor....


Lo... ingatkan line clear... rupanya sesak yg amat.... kat jln raya tu penuh dengan keter plat Singapore je... agaknya time cuti-cuti ni lah they all naik Genting Highland kot... cuba-cuba nasib berjudi ke kan..... ataupun ..they all memang turun shopping kat KL kan....


Sebab theylah... jln penuh sesak... tak pernah aku balik dari Kajang ke Muar sampai 5 jam....

selalunya 2 jam atau 1 1/2 jam dah sampai dah.... eeee.... letihhhh... kejang kaki En Hubby aku..... dah le keter aku tu manual.... iisssskkk... nak kena tukar auto gamaknya.....


Dan yg penting kan.. boleh plak aku sepanjang jalan tak tido langsung... mana nak tidonya ..kalau dah... kepala dok ingat kat kg je..... ee tak sabar tau.. nak berkumpul adik beradik..... bukan selalu dapat gitu....


Sepanjang jalan mak, uteh, abg lid dan razak dok call tanya bila nak sampai... bila dah sampai tu.. aaarrrggghhh.... lega rasa.... seronok sgt tgk reramai ada kat umah....meriah....

Tapi...dalam suka ada gak sedihnya... sebab aku dapat berita akak aku yg ketiga dah terpele'ot.... merajuk hati.... tulah ekkk... adik beradik ramai ni bukan senang... mcm-mcm perangai... mcm-mcm perasaan nak jaga.... takpelah.. moga-moga.. allah bukakan pintu hati dia untuk berbaik-baik.... pada aku.. kalau dia nak merajuk dengan adik beradik takpe.. tapi jgnlah merajuk ngan mak... sebab manalah tahukan..... kot-kot tahun ni je kita semua dapat sambut hari raya dengan mak..... mana tahukan kuasa allahhh.....nanti mengesal........

so dipendekkan citer suasana hari raya tahun ni memang best... meriah.... bagi aku dah meningkat usia ni takdelah nak mikir apa.. cuma aku suka bila duduk berkumpul adik beradik.. itu je.... harap-harap tahun hadapan aku akan melalui lagi saat-saat bahagia seperti tahun ini....


No comments:

Post a Comment

Bottom Ad [Post Page]