syukur... settle dah bab bajet ni...

Aku rasa bajet kali ni memang untuk rakyat... coz byk benda yg kerajaan beri untuk rakyat...

Disebabkan aku belum mempunyai anak so aku tak dapat nak menikmati apa yg keluarga diluar sana nikmati...

Almaklumlah... anak belum ada... so byk benda yg aku tak dapat rasai....

Antara kelebihan bajet 2010 kali ni yang ada kena mengena dengan aku ialah :-

1. Pelepasan cukai individu Rm 500 setahun untuk pemasangan jalur lebar/intenet dirumah...

2. Pinjaman komputer untuk kakitangan kerajaan 3 thn sekali ( dulu 5 thn sekali )

3. Semua Jabatan Kerajaan diwajibkan ada pusat penjagaan kanak-kanak.. ( tapi aku lum ada anak lagi cam ner ...)

4. Pendapat cukai individu dikurangkan kepada 26%

5. Langkah cegah jenayah dipertingkatkan kepada org awam

6. Bonus... Rm 500 yang kumpulan sokongan dapat dulu dipanjangkan kepada semua penjawat awam serta pesara..

itu je kot.... kelebihan untuk aku...

detailnya baca paper esok...

Posted by Diarihatiku1976 on Friday, October 23, 2009
categories:

7 comments

  1. PuteriSatu Says:
  2. nasibla rumors tentang penarikan elaun sarahidup(cola) tak jadi kenyataan kan...syukur jugak tuh!

     
  3. Ibuhani Says:
  4. bonus tahunan yg biasa tu x der ker?

     
  5. 500 pon jadik ler...lepas dah buat beli kain buat baju dua tiga pasang....

     
  6. AQisH Says:
  7. huhu...500 bonuss..emm..jadilah drp x dpt kan..yg no 3 tu mmg sokong 100% senang sket aku nk beranak thn dpn..klu ada rezeki ler :D

     
  8. Utk surirumah cam akak takde ke? huhu...

    Takde ke surirumah sepenoh masa cam akak ni sekali-sekala diberi saguhati gak, kan? wakaka.....

     
  9. aleena Says:
  10. ahaah bajet kali nie banyak kasi benefit kpd rakyat..

    sgt bagos:)

     
  11. Mak Izz Says:
  12. arini dh isnin tp msh lum bc lg psl bajet. wah jab kerajaan wajib ada nursery. shioknye. tp staf kan ramai, mesti sape cpt dia dpt kan. kalo gtu ok lg, kalo ada unsur2 kronisme dan nepotisme cmne? isk..isk..

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS