Oh.. dulu-dulu.. sebut je Jabatan Penerangan semua org tahu.. org respect.. tapi dululahhhh... 20-30 tahun lepas kot... tapi la ni tak tahu nak komen per...

tapi kan... ada satu kes yg kelakar aku terima hari ni...
tak tahulah kalo org lain camner.. tapi bagi aku.. setiap yg datang kepada aku.. insyaalah aku akan beritahu apa yg aku tahu....

kes nyer camni.....

pagi tadi dalam kul 9.45 pagi.. operator kak mah sambungkan call kat aku...
bila aku angkat je sungguh terkejut kerana ada suara cina tua yang mengharapkan jawapan dari aku.....

soalan cina tua ialah...

" anak dia ditawarkan belajar dalam bidang sains tumbuh-tumbuhan... so adakah prospek kerjaya dimasa akan datang terbuka luas???
dan satu lagi soalan dia... apakah yang diajar didalam subjek sains tumbuhan itu???"

adohai.. singguh mencabar soalan tu....

tapi alhamdulillah... dengan pengetahuan yg ada.. aku terangkan satu persatu.. termasuk aku beri dia laman web Kementerian pertanian industri asas tani lagi tu... dan juga no tel UNIMAS tempat anak dia nak belajar.....

pastu aku terangkan kat dia.. prospek keejr dengan kerajaan atau dengan swasta seperti sime darby, IOI plantation dsbnya....

dan aku siap promote lagi tu.. nanti anak u dah habis belajar suruh dia isi borang Suruhanja Perkhidmatan awam untuk apply kejer dengan kerajaan... sbb kerajaan kekurangan kakitangan bangsa cina dan india...

kalo taknak kejer ngan kerajaan kejer dengan syarikat GLC yg besar-besar utk lebih terjamin.. ahahkss.... ayat power tu....

katanya dia risau anak dia takde kejer bila habis belajar nanti... cian dia.. dari cara dia ckp aku dapat rasakan dia keluarga susah dan tapi aku respect dia.. sbb dia usaha untuk cari maklumat sebanyak yg boleh....

masa tu aku dipujinya melambung-lambung sbb beri penerangan yg jelas...
bukan main byk kali lagi dia ucapkan terima kasih kat aku...kembang gaklah perasaan aku.. sbb org hargai apa yg aku tahu....

masa tu aku risau gak... buatnya KSN ke atau pegawai tinggi mana, atau wartawan ke yang saja nak buat isu pengetahuan am kakitangan jabatan ke tak ke nanya....
sbb tu aku jawab sebaik yg boleh....

sbb aku dah kena dah dulu masa kat Kementerian Pelancongan... KSN call sendiri nak tgk khidmat pelanggan kementerian camner... pastu masa tgh hangat isu khidmat pelanggan ada plak wartawan yg skodeng gak... tu yg aku risau tu...
so jln sebaiknya ialah....
jawablah selagi kita mampu....ye dakkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!

Posted by Diarihatiku1976 on Thursday, June 24, 2010
categories:

4 comments

  1. rasp Says:
  2. syabas kat u...
    biorlah kita keje dgn ikhlas kan sis...
    berkat duit gaji kita dpt nie...

     
  3. ikan emas Says:
  4. elok sangat tuu..

    ada jg yg bila ditanya semua tak tau...tak tau...tak tau

     
  5. Pn... jgn selalu ucap perkataan tak tahu... nampak sangat kita bodoh.. so beritahulah apa yg kita tahu.. kalo rasa tak tahu.. beri jln supaya dia boleh tahu maklumat dimana...

     
  6. lily lotus Says:
  7. oh gitu kerjanya ekk. menarik ni..

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS