Adohai............ ni yang aku malas nak balik kg ni.....
Balik ..ingat nak bergembira..
bila dah berkumpul ramai-ramai sanak saudara ni...
mulah timbul soalan bodoh-bodoh....

Tu yang aku rasa mcm nak cepat-cepat balik ke KL...
Cuti lama-lama di kampung bukannya seronok sangat!
Hesy, derhaka sungguh kenyataan aku ini!
Kalau keluarga mertua aku dengar, harus dia kecil hati....

Bukan apa, aku teramatlah malas untuk mendengar pertanyaan orang...


"bila nak dapat anak ni?"

dah... dah mula dah dengan soalan tu...

Kemudian jiran En Hubby aku tanya soalan yang lebih kurang sama...
jiran En Hubby aku ini muda lima tahun daripada aku..
tetapi dah ada tiga anak berderet.... mcm hebat sgt...
Bosan dengan soalannya, aku balas dengan jawapan bodoh,

“Kau ni asyik tanya jer... kalo dapat anak mcm uli tepung,
dah lama aku gentel-gentel bagi jadi"

Terdiam dia! Hehehe,

bodoh... nak tanya pun biar berpada...

Posted by Diarihatiku1976 on Saturday, June 12, 2010
categories:

23 comments

  1. salam..betul tu...soklan2 macam tu..menyakitkan hati diaorang tak fikir ke..rezeki dr tuhan ..sabar je lah ya,,,semoga Allah permudahkan rezeki anak...amin

     
  2. uhuhuhuh ye..sy juge benci soalan ni...
    n hampir bergaduh dgn kwn..sbb die tny soalan ni...
    ahahahaha
    tu sy yg baru 2 thn kawin...
    klu akak mst lg tensen kan..
    lg lama sy rasa... sy leh jd pembunuh lak..
    ahahaahah
    joking je..

     
  3. kak mas Says:
  4. setuju betul dgn jawapan itu.. hehehe.. puas hatiku dgn jawapanmu itu. kita pun dulu slalu gak kena dgn soklan2 buduh mcm tu.. tapi tk brani nk jwb camtu :D

     
  5. kakLuna Says:
  6. sama la..ada anak sorg pun org tanya gak 'bila nak tambah..kesian kat anak,x de kawan..'

    pdhl, dorg tau ke,anak saya tu sunyi ke apa ke..susah lah dgn org yg kurang berfikir sblm bercakap ni..ingat wat anak mcm buat kuih ke..

    kdg2 siap cubit tangan kita lagi 'haaa bila lagi?takkan jaga badan kot?rugi woo anak sorang je'

    nyampah.

     
  7. hehehe bagus jawapan tu... kadang tu dorang sibu tanya macam la dorang take care sangat kan..

     
  8. soklan yg sama ditanya bila p kenduri kawen ataupun jumpa time gathering...
    pedih dan sakit ati..tp sabar je la...
    lama2 diorg diam sendiri...
    kalo yg jahat tu mula la buat andaian sendiri..
    kite ni merancangla, tak subur la..itu ini.. ermmm..manusia kan...gitula...
    mcm hina benar diri ni takde anak...
    dipandang rendah sangat!

     
  9. mamarempit Says:
  10. akak plak....kalo boleh nk lempangkan aje molot org2 yg mcm tu....
    dpt anak...tp tk jadik manusia buat hape....molot sume cam longkang....

    sabar lah ina....Allah swt tu Maha Pengasih...sekurang2nya kite ni beruntung sebab DIA sayang kan kita...DIA nk uji keimanan kita...
    yg Allah swt bagi mereka anak ramai2 tu...pun Allah nk uji...adakah mereka ini tamak, sombong dan angkuh ngn rezki Allah....kalau DIA nk tarik balik...sekelip mata aje...so...redha....

    Lama2 kita sendiri akan merasa nikmatnye bila kite redha....:)

     
  11. Ibuhani Says:
  12. sabar ekk....dlm dunia ni mmg ramai yg ckp x guna akal.... :(

     
  13. Puteri Satu Says:
  14. memang soklan mengundang maut tu...!

     
  15. NURUL IZZA Says:
  16. kenapa perlu org bertanya hal peribadi mcm tu? dah Allah xnak bg lagi. ingat anak ni senang2 ke dapat?

    iza dulu pun mcm tu la..tensi sgt balik kg..huhu sabar je ye..

    salam kenal.menjadi silent reader tapi skg nk tonjol diri =))

     
  17. aNIe Says:
  18. Hehehe...betul tu...kalau lah senang macam tu...memang dah lama gentelkan tepung tu kan..

     
  19. Delimasari Says:
  20. hati pedih di wat nye.... sabar je le INA

     
  21. weeda Says:
  22. i like ur answer kak...tapi tu la kang kalo kita jawab main2 mcm tu kata biadap pulak...tak pe la jaga je la hati orang..pujuk hati sendiri je..sllnya saya senyum sengih2 je malas nak jawab..lu pikirlah sendri hehehe :P

     
  23. ija Says:
  24. jawapan yg bijak bg soalan yg bodoh!
    nyampah tau dgn soklan2 mcm tu..
    mcm tak percaya qada dan qadar tuhan
    saya pernah mengalaminya kak
    mmg pedih!

     
  25. sabar sis..hehe,terlopong la minah tu dgr jwpn bernas tu

     
  26. hajarus Says:
  27. betul la kak.. hajar pun bese jugak orang tanyer biler nak ade baby ni... hajar besenyer senyum jer pastu jawab belum rezeki lagi... tp dalam hati terdetik jugak... dah tau2 lum rezeki kita tp asyik2 tanyer jer...

     
  28. amiey lee Says:
  29. heee lain kali cakap aja dh order tapi tak sampai2 lagi...

    memang geram kalau org tanya soalan cmtu..sibuk aja nak tau...
    dulu belum kawin sibuk je tanya ni bila nak kawin...bila dh kawin sibuk lagi org tanya bila nak ada anak..bila dh dapt sorang sibuk lagi tanya bila nak no2...tak habis22222222

     
  30. SURIA AMANDA Says:
  31. sabar kak..sabar....insyaallah ada rezki tu..allah nak bagi akak ngan hubby honeymoon tu...

     
  32. adenium Says:
  33. betulll... kalau balik kampung ada jer soklan yang tak-reti-perasaan-orang macam tuh kan... tuh yang buat malas nak bali kampung..

     
  34. sian akak....yg betanye pun takde perasaan agaknye...paham2 dah la

     
  35. lily lotus Says:
  36. haiyooo...belum ada rezeki nak buat camnekan...ishk2...u sabar jerlah..teruskan berdoa :)

     
  37. rATu kEBaYA Says:
  38. sabarlah sis.. ada rezki tu nanti..

     
  39. zee nazeri Says:
  40. Setuju dgn jawapan tu 100%..dokpun sumbat jer mulut dia ngan tepung..hua hua

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS