Semalam aku tgk wawancara khas di bernama TV..
wawancara bersama YAB Datuk Seri Najib Tun Razak, PM kita..
lega rasa hati bila mendengarnya...
dia kata gaji kakitangan awam akan dinaikkan ..
tapi ada syaratnya..
syaratnya ialah kakitangan awam mesti meningkatkan produktiviti...
dan perolehan kerajaan...

lega aku.. sejuk hati ni sikit.. yelah... org lain setiap tahun naik gaji...
kami kejer gomen ni... setahun naik rm 50.00 jer...
tapi takpe... aku bersyukur dengan apa yg ada...
walaupun gaji tak besar mana..
tapi kelebihan sebagai kakitangan awam telah byk membantu aku sekeluarga...
syukur..syukur...syukur...

tapi tulah kan.. dulu-dulu.. semua org kata kejer gomen ni senang...
tapi dulu ye ..aku tak nafikan..
sekarang ni susah dah weh..
mcm-mcm kena buat....
memang tak senang duduk....
boleh kalo nak datang opis pastu tepat kul 4.30 petang punch balik...
tapi bila mikirkan tanggungjawab kejer...
kena settlekan.. aku terpaksa balik lewat...

kiranya tgk bahagian gaklah..
ada bahagian yg tak sibuk.. ada bahagian yg sibuk...
mcm kejer swasta gak kan....

bonus plak... aku rasa swasta lagi untung...
dapat bonus setiap tahun berbulan-bulan...
kami kakitangana awam ni... dapat rm500 jer...
tapi bisingnya mcm dapat 5k...
ada nasib dapat.. ada nasib tak dapat langsung....
nasib..nasib...

apapun... aku tetap syukur berkhidmat sebagai kakitangan awam....

Posted by Diarihatiku1976 on Tuesday, April 6, 2010
categories:

2 comments

  1. SyaNa Says:
  2. syukur ape yang ade kan kak
    sbb keje swasta ni tak tentu nasib
    silap2 bos bleh jerit suka2 hati "u r fired!!!"

     
  3. .::WaNiE::. Says:
  4. takdek speselnya, keje gomen ngn swasta, dua2 ada baik buruk

    yang pengsan nye kalau staff gomen gaji naik walau sikit pun mesti barang naik kan??

    mari la sama2 pengsan hahha..betul2 konsep berat sama dipikul ringan sama dijinjing hahahah

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS