Pelik dunia ni kan... ada gak yg taknak bermaaf-maafan dihari raya yg mulia ni... patutnya buanglah yg keroh.. bermaaflah .. tapi dek ego yg tinggi.. sanggup buang semua tu... kalo taknak bermaafan dengan org lain takpe.. ni IBU SENDIRI ..... eee apalah dosa ibu itu kan.. sehinggakan anaknya sanggup tidak sujud dikaki ibunya....

teringat plak citer cerekarama kat TV.. ibu dia pelacur pun dia tetap terima ibu dia... sejahat mana pun ibu.. dia tetap ibu kita kan... itu amanat Rasullah kepada umatnya...




tiba-tiba teringat ada satu kisah ni...dulu ada seorang anak ni...berdegang-degang duk ngutuk keluarga belah suaminya... tapi sekarang.. menyerah plak kat keluarga suaminya.. alahamdulillah .....makbul doa ibu bapa suami dia agar menantu, anak dan cucunya pulang berhari raya....tapi sekarang dah terbalik plak.... ibu sendiri dibuang tapi ibu mertua plak disanjung.... ..dah le tu... orang -orang yg dikutuknya masa dulu-dulu.. semua org itu yg dicari kembali.... ahahakkk.... ibarat dah meludah kemudian dijilad balik..... eeeee......na'uzubillah....


bermakna setiap yg diceritakan di TV tu rupanya memang benar-benar berlaku ekk.. kalo tak..takkanlah kat ada kat TV.,.. jgnlah korang atau pun aku sendiri jadi mcm tu ekkk...

Posted by Diarihatiku1976 on Tuesday, September 14, 2010
categories:

3 comments

  1. eqbalzack Says:
  2. yg tak nak bermaafan tu sebenarnya hati batu!

     
  3. Abd Karim MJ Says:
  4. salam sis..

    Yang tak bermaafan tu sebenarnya ego.. dan rasa dirinya sangat bagus.. apa nak buat...

     
  5. itu kalau anak tidak bermaafan dgn ibu....cuba kalau kakak yang telah menjaga keseluruhan adiknya selama bertahun tahun...tetapi adiknya tidak tahu menghargai pengorbanan kakak nya selama ini...dan tidak meminta maaf di hari raya...itu pon boleh menimbulkan dosa ...betul x ????
    (ade satu kisah ....adiknya telah menjaja nama buruk kakaknya sendiri sana sni...dan apabila kakak nya mendapat tahu adiknya itu sebenarnya tikam dri belakang...die trus tidak bertegur sapa...dan pada hari raya berikutnya.. adiknya tidak bermaafan lansung terhadap kakaknya...hanya satu ucapan sms yang mengatakan selamat hari raya..persoalannya adakah itu satu kemaafan atau just ckp dri mulut)...renung renungkan...penambahan mengata sesama adik beradik pon dosa gak ...ingat!!!manusia boleh berubah fikiran tetapi sesetengah manusia tidak boleh berubah fikiran...daripada anak sedara....biar bercakap benar jgn bercakap belakang...

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS