Full width home nuffnang

Raya tahun ini sama sahaja seperti sebelum ini. Pagi raya kami adik beradik ke masjid, kemudian ziarah kubur arwah abah dan atuk, kemudian balik rumah. Kanak-kanak sudah menunggu hendak beraya (bukan hendak makan sangat, tetapi hendak duit raya). Aku selalu fikir, betapa budak-budak sekarang begitu materialistik! Hehehe

aku plak.. dari pagi raya sampai malam raya asyik makan, makan dan makan... sebab ketupat cuma ada pagi raya jer.. lepas tu makan pun tak feel dah... hari kedua.. rasa mcm ketat dah baju.. adohaiii....

tapi best gak tahun ni sbb seharian aku berjalan umah adik beradik... seronok tgk they all seronok menyambut kedatangan aku...sengketa... berbalah.. bertikam lidah..adatlah kan.. tapi bagi aku tak simpan dalam hati.. aku sayang adik beradik aku... tapi yelahkan.. manusia mana sama... ada yg cepat melenting.. ada yg cepat mengalah.. ada yg panas baran.. ada yg pendiam.. mcm-mcm karektor...

byk dah pengajaran dlm tv disiarkan bermotifkan pedoman.. tapi masih ada lagi yg tak amik iktibar... dalam keluarga ni.. satu je aku rasa.. kalo ada salah silap satu pihak yg lain jgn menyokong... cuba normalkan keadaan.. kalo ada yg menyokong jadilah berbalah berpanjangan....

pelik..pelik... nasihat takleh... motifnya nak jaga hati dan perasaan.. lepas tu siap warning jgn campur tepi kain orang... zaman moden kan... kalo nasihat takleh.. nanti dikata jaga tepi kain orang... so diam jelah...

takpelah... cuma aku memohon padamu tuhan... tunjukkan kebesaran mu didunia ini... itu jelah...

7 comments:

  1. raya di kampung mmg best, tak paham nape setengah org bila time raya time tu lah nak bercuti luar negara, sengal

    ReplyDelete
  2. sy pun raya pertama tu makan makan makan..bkn snenag nk dpt ketupat rendang n lodeh tu...hari lain mkn tu dah xfeel dah..

    ReplyDelete
  3. leez pun asik makan, makan & makan! sampai takut nak tengok penimbang tuh! hu3..

    ReplyDelete
  4. salam

    makan ketupat hari biasa takde 'feel' macam
    makan masa pagi raya... (^_^) ~

    ReplyDelete
  5. lom dpt mkn lontong lg.... sape nk tolong watkan

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya sis... maaf zahir dan batin...
    linn suka raya sbb byk gile makanan.. haha

    ReplyDelete
  7. betul2 kalau kita dah buat yang terbaik still ada gak yg tak betul...buat bersabar & berdoa ...tk guna simpan dlm hati...

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]