Alhamdulillah..raya tahun ni sungguh meriah.. sbb tahun ni aku beraya bersama keluarga aku dulu di pagi raya ..



Petang raya tu mcm biasalah aktiviti aku.. menganyam ketupat.. 200 biji mak aku rebus... utk anak menantu dan cucu tersayang...sambil nganyam tu we all mengimbas semula nostalgia raya dulu-dulu... takleh lupa bab arwah atuk dan mak aku buat baju raya utk aku .. kocek depan tu... kelakar tul.. mcm nenek makan songeh plak...

dan kenangan yg mak aku takleh lupa masa menyambut ramadhan ialah seaktu arwah abah nak ajar aku berpuasa.. masa tu aku dah lembik dah... tapi dia still nak anak dia belajar berpuasa.. dia sanggup kipaskan aku dengan suratkhabar .. kononnya kepanasan... ahahakks.,... itulah ayat yg terpacul kat mulut mak aku setiap tahun menyambut raya....

dan dalam ghairah menganyam ketupat tu., ada gak dia luahkan isi hati dia pada anak-anak dia..katanya..

" Kalo mak dah takde bersatu lagi ke korang??? "Sekarang pun mak tgk dah tak bersatu.. mudah amik hati.. mudah makan hati..mudah membawa diri... silap skit je nak berpecah...semua fikir diri sendiri.. takde ke yg berfikir utk org lain.. kalo bukan utk org lain pun ..fikirlah utk adik beradik... utk mak..utk arwah abah...."

itulah kata-kata mak..

sedih aku mendengarnya... besar sungguh impian dan harapan mak pada anak-anak dia...

takpelah mak.. selagi nafasku ada.. selagi itulah aku akan berbaik-baik dengan adik beradik ku yg lain.. walaupun kadang-kadang ada kesilapan yang tanpa sedar dilakukan.. insyaalah aku tidak akan simpan dalam hati.. pada aku itu adalah lumrah kehidupan bersama adik beradik...

dan pesanan untuk semua adik beradik aku...aku dah ampunkan semua dosa-dosa korang pada aku... amin....

Posted by Diarihatiku1976 on Sunday, September 12, 2010
categories:

2 comments

  1. aNIe Says:
  2. Salam aidil Fitri dari akak...

    Kadang2 orang lebih senang berbaik2 dgn kawan2 dari dgn adik beradik...kalau dgn kawan...dia buat apa pun boleh ditelan...tapi kalau dengan adik beradik... cepat je terasa hati dan merajuk...

     
  3. kak anie... setuju sgt... memang ianya berlaku...

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS