Semalam aku penuh dengan jemputan open house umah kawan-kawan.. semalam je ada 3 buah umah yang perlu aku hadir...

1. jiran sebelah umah
2. member opis en hubby di balakong
3. member opis aku di Nilai

semua jemputan bermula jam 2.00 petang...

so aku takdelah acara masak memasak utk semalam... gantung periuk katakan...ahahakss...

pagi tu cam biasa bangun je dari tidur aku goreng nasi utk sarapan...
alas perut sementara nak tunggu tghari...

dalam kul 2.00 petang.. acara open house pun bermula..
umah pertama yg aku pegi adalah umah jiran aku... menu mee/bihun sup, laksa, dan nasi lemak..

pastu aku berdesup ke Balakong Cheras plak... umah member en hubby.. di Taman Karunmas.. susah gile nak cari umah dia.. nunnnnnn.. jauh di dalam... menunya ialah nasi tomato, bihun/mee sup / nasi hempit...

dan dari Balakong terus ke Nilai 1 plak ke umah member opis aku... menunya bihun/mee sup ... fuhhh kebentak perut aku.. itu baru makan ala-ala je tu.. just semangkuk kecik je... kalo bertambah-tambah.. mau muntah sup aku.....

utk n3 kali ni takde aku rajin nak snap gambo-gambo makan... tak kuasa.. motipnya sbb cuaca panas... ee takde kena mengena ekkk.. aahhh lantakkk.. janji ado reason...

bila siang puas makan.. malamnya plak dah tak kuasa nak masak.. en hubby kata makan simple-simple je.. puas gak mikir.. apa yg simple nyer.... last-last.. pikir punya pikir...
terussss...... tingggggg.... sambil bintang kuar....

kat dapur ada keladi.. kalo goreng .. sedap gak ni... pastu minum air kopi ... fuhhhh... layannnnn....tapiiiiiiiiiiiiiiii.... camner nak goreng keladi... tepung beras takde.....

jap..jap.. fikir.....

aaa...... guna tepung gandum pun bolehhhh..... rangup gak.... tapi ada cara le... bukan tepung gandum sesajo.....takyah korang susah-susah nak cari tepung beras... gunakan apa yg ada...tak membazir.... jimat..jimat... pandai menantu abah... aahahaksss.

Posted by Diarihatiku1976 on Monday, September 27, 2010
categories:

8 comments

  1. Ain Says:
  2. tingggggg, kalau ain mesti masak megi....

    hehehe....

    lagi la kalau ada sotong ngan cili padi, memang licinnn belasah anak beranak....

     
  3. ok gak tu ain.. maggi pon sodapppp

     
  4. fazemy Says:
  5. Hbsla diet bln pose dgn rumah2 terbuka ni. Tak hbs2 kan. lengkali mintak tapau..takyah la susah2 masak malam. gegege

     
  6. YanDarwisy Says:
  7. Wah..penuh undangan open house. Mlm Open kitchen umah sendiri nampaknya...

     
  8. sz | m.s.s Says:
  9. kalo saya suka mak saya goreng keladi tepung gandum tu campur rempah jintan&ketumbar..pergghhh layannn..cicah sambal kicap...

     
  10. Tu la..Sabtu aritu kita pon ada 5 rumah..Tak x sempat g semua la..sebab jamm gilos

     
  11. Delimasari Says:
  12. bulan raya === jalanraya jd tumpuan

     
  13. Mar Says:
  14. Letak apa ek kat dalam tepung gandum nak bagi rangup?

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS