Full width home nuffnang

La ni aku still kat Tganu.. kat sini takdelah aku beraya sakan sbb trend kat sini yg meriah raya pertama dan kedua jer... lebih dari tu.. kejer dah... so dengan aku pun tak mana-mana.. maklumlah.. tiba pun dah raya kedua.. itu pun dah malam baru sampai... pastu raya ketiga sampai la ni tak gi umah sedara mara pun... sudahnya pakat tolong MIL dan FIL jaga kedai runcit depan rumah..

alhamdulillah..kedainya ramai org datang raya-raya ni... aku memula malas sgt nak tolong sbb harga aku tak tahu... en hubby jelah yg nolongnya... tapi yang aku bengang tu.. en hubby aku tu pelupa sungguh.. asyik menanya je harga ni berapa..ni berapa..ni berapa...

tak ingat-ingat.....camner nak meniaga.. asyik lupa je reganya...
kejap-kejap..tanya..
mak..milo ni berapa harga??
air batu ni berapa ??
air cola cola ni berapa harga??
rokok dunhill ni berapa???



aduhhhh... tak ingat-ingat.. padahal berulang-ulang dah org beli barang tu... kesian plak aku tgk FIL dan MIL aku.... last-last aku yang take over...

org nak beli je aku jual... lawak...lawak...

alahamdulillah ingatan aku cepat tangkap.... sekali je dah ingat... almaklumlah..urat badan tak putus lagi....




last-last.. aku takde kejer.. aku labelkan rega semua barang... baru senang...
kalo tak jenuh gak nak menghafalnya....




paling laris minyak petrol.. sbb kat sini stesen minyak jauh.. so FIL aku jual gak minyak petrol ni... so kejer aku adalah nolong pam minyak isi dalam botol ... ahhaks....

alahmdulillah.... dalam sehari dapat gak 1k lebih....
bayangkan kalo sebulan.... isskk..issskkkk....issskkkk....
ni yang mcm nak niaga kedai runcit ni.... ahahahksksks... verangan....

4 comments:

  1. oooh mertua ko niaga kedai runcit ye.... jadi tokeh kedai la ko kejap ek.. wekekekke...

    ReplyDelete
  2. weh.. pasal aku tengok gambar din kat atas tu.. dah macam rupa fuhad pulak weh... wwekekekekek... sekali pandangla... hiks...

    ReplyDelete
  3. selamat berniaga dan moga jadi kaya...sALAM raya

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]