Gambo sumber En Google Image

Entah kenapa aku tak pernah jemu dengan ikan ini. cuba hidang kan ikan bawal ker, ikan tengiri ker, kalo ada ikan ni depan mata..mesti yang ini dulu jadi pilihan hati ku. bagi aku ikan ini sedap yg amat. especially tang kepala dan ekor...

eh!! korang kenal ke ikan mayong ni??? pernah ke beli??? pernah ke jumpa???

kalo orang Muo kan.. ikan ni femes sgt tau...

masak asam pedas letak daun kesum.... peerrgghhhh!!!!! sentap weh makan....

aaaahhh.. jgn kata ikan belukang ekkk... ikan belukang lain tau...

dulu en hubby aku tak tahu makan ikan ni... nama ikan ni pun dia tak tahu.. inikan makan kan?? tapi bila kahwin ngan aku dia dah tahu dan dah mula beli kat pasar...

kalo kat kl ni susah nak cari ikan ni... tapi sekarang pasar malam area umah aku dah selalu jual ikan ni... maknanya dah mudah utk aku makan ikan ni...

dulu-dulu kan... arwah abah aku.. kalo anak-anak dia balik kg.. wajib dia beli ikan mayong... kiranya ikan mayong ni menu wajib kami sekeluarga..kalo aku balik je.. dia mesti beli dan ekor ikan ni dia simpan khas utk aku...

sbb .. aku kalo makan ikan mayong ni.. bab ekor memang org lain takleh sentuh... shahdu ko isap ekor ikan ni... layannnn jeeee...... ahahahahahha....

alamak.. sejuk-sejuk ni... citer makan...lapar plak aku....

Posted by Diarihatiku1976 on Wednesday, September 29, 2010
categories:

5 comments

  1. @e_da Says:
  2. org batu pahat pun sama kak.... kalau saya balik kg mesti pesan suh masak ikan ni.. kdg2 berebut ngan adik nak telur dia.. ehheheh

     
  3. sz | m.s.s Says:
  4. teringat2 sesungut dia..
    mmg layannn la asam pedas ikan mayong nih...

     
  5. SURIA AMANDA Says:
  6. suka ikan mayong masak kari..perghhhhh

     
  7. Ieja Says:
  8. mmg sedap ikan ni..ieja panggil ikan duri..buat gulai mmg sedap la....

     
  9. Delimasari Says:
  10. yer betul ikan duri......

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS