Hah... dah ada ke yg dapat mikir entry aku semalam... nape aku kayo???
see... amboi..amboi... mentang-mentanglah takde hadiah nak beri pada pemenang yg berjaya teka... malas nak mikir ekkk....tak suke tau.... Takpelah.. aku beritahu jelah... uiiiitttkkk... Gini citernya... umah aku yg kat Kajang tu.. alhamdulillah dah ada orang nak sewa.... kan aku pernah beritahu kat sini yg aku nak cari penyewa.. la ni.. dapat dah si penyewa tu...Tapi tulah ekk.. tak sempat plak nak snap gambo dia... maklumlah ekk.. tgh khusyukkk mengexplain syarat-syarat nak sewa umah aku ni kan... dah acik terlupo nak snap gambo... ahahahksksk



Petang aku balik kejer tu gi jumpa ngan sipenyewa tu.. othman namanya.... dah kahwin dah.. anak 3 katanya... kejer proton kat Putrajaya.. ada ke yg kenal.. kalau ada .. bagus-bagus.. leh skodeng skit background dia... hihihihi....
So petang dapat duit tu... malamnya laki aku beria-ia nak kemas umah.. sebab hari sabtu ni dia nak duk terus...

Apa?... Sabtu?... so harinilah yekkk....hihihihh...

hah.. ko.... sakan malam tu gak nak mengemas... dapat duit mcm kena pukau plak dia nak berkemas... rajin benonya ekk


Tgklah tu... padahal dah kul 9.00 mlm tu..

Aku masa ni jadi paparazi je.. pinggang aku sakit.. mana leh buat kejer berat-berat.... aku cuma lap tingkap je masa ni...



Lepas settle semua.. operasi pasang tikar getah plak.. ko tgk tu... tikar getah aku warna per... hahahahha... semestinya coklat... akukan suka earth colour......natural gitu... wakakakak.... mcm aku plak yg nak duduknya... sesuka je pilih colour kesukaan aku... lantaklah... ... kebetulan 'tile' aku pun warna coklat... so aku pilih ler colour tu...

lorr... salah ke, aku pasang tikar getah....aku kan tuan umah yg baik hati.. patutnya sewa umah je kan.. tapi aku kesianlah plak.. so belilah tikar getah... dan tolong pasangkan... senang nanti penyewa aku tu...tinggal bawa masuk je barang-barang..

see.... baik hati kan.. biasanya kalau sewa umah ..penyewa kena cuci umah semua... tapi aku plak laki bini yg kena buat semua tu... takpelah... kesian punya pasal la ni...

Tapi weh.. rupanya payah giler nak pasang tikar getah ni... kul 12.00 mlm tak settle lagi... adohaiiii.. bengkak je hati aku mikirnya...

lotih aku dibuatnya... last-last dah pasang semua tinggal lebih kurang semeter je kurangnya... adohaiii... sakit hati aku.. sekayu aku beli... mana plak nak cari balance 1 meter tu... jenuh plak aku nak kena ke Chowkit cari... harap-haraplah ada.. kalau tak ..alamat berbelanglah plak...

So... lebih kurang 12.15 mlm, aku laki bini dah letih giler... nak kejer lagikan esoknya tu.. so aku tinggalkan semua barang yg ado... kunci semua pintu dan tingkap.. aku pun chawww.......

esok aku nak sambung pasang grill langsir, tikar getah skit lagi dan nak betulkan paip air yg bocor tu... lepas tu settle... fuhhh... lega skit rasanya....jumpa esok ekkk.. byeee... daaaaaaaaaaa.........

Posted by Diarihatiku1976 on Saturday, August 15, 2009
categories:

5 comments

  1. Ibuhani Says:
  2. tuan umah tlg bersihkan umah? bagusnya.....

     
  3. ~sall Says:
  4. emmmm...memang susah nak dpt tuan rumah yg baik hati sgt2 ni.mudah2an allah murahkan rezeki anda ber2.

     
  5. Fara_Adura Says:
  6. Bagusnye tuan umah neh..siapkan suma eh..sebelom neh memang beli aje ker..tak penah duduk ek?

    Memang lotih oh nak pasang tikar getah bagai tuh... banyak kerja.. ukur lagi..xkan pakai taram letak aje kan.. hehe.Kang compang camping lak jadinye..hehe

     
  7. Taklah fara... memang saya beli niat nak disewakan... ada dah 2 umah untuk disewa... yg satu lagi tu pun saya buat gini gak..

    Sall... mudah-mudahan kan.. insyaalah...

     
  8. Delimasari Says:
  9. rajinnye mencuci umah - kte dulu upah
    org yg pasang grill tu....penyewa terus masuk
    dan penyewa pun buat doa selamat. amin

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS