Ramadhan menjelang tiba...aku rasa kejap je masa berlalu....so sempena bulan Ramadhan yang akan menjelang tiba aku menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf kepada anda semua.. tak kiralah siapa anda, yang penting kita semua adalah umat islam.....umat Nabi Muhammad...

Kenapa aku minta maaf dengan korang?

Sebab.....

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan
"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut":

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali.
Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

hah... inilah sebabnya....

So.. dikesempatan ini... aku sekali lagi MEMOHON MAAF ya.......maaf kalau-kalau ada salah silap, terkasar bahasa, terumpat, terngata, terambik, termakan, terminum, ter...ter...ter....ter....

MAAF kan aku ya....

Posted by Diarihatiku1976 on Friday, August 21, 2009
categories:

5 comments

  1. Ibuhani Says:
  2. salam ramadhan jugak pd Ina :)=P

     
  3. sis_nita Says:
  4. bersama laa kita bermaaf-maafan yerr..

     
  5. rasp Says:
  6. sis, me pun mohon maaf iye...
    slamat menyambut ramadhan al-mubarak..

     
  7. Ye ler..bermaaf-maafan ni bukan time pagi 1 Syawal aje kan? Bila2 pun boleh sebenarnya. Sebab bila dah bermaaf-maafan ni..hati kita ni rasa ler lega sket nak wat amalan kebaikan lagi, ye..heheh

    Selamat sambut Ramadhan ye.

     
  8. Joyah Sempoi Says:
  9. salam ramadhan buat ina sefamily...:)

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS