Hari ni aku dapat berita dari akak aku.. hawa bini deris dah ngandung..
hawa tu akak ipar aku... 4 tahun dia kahwin.. rezeki dia datang dulu dari aku... itulah perkhabaran gembira dari dia dan sedih bagi aku...

entah nape bila anak saudara aku ckp.. takpe-takpe mak ina .. rezeki mak ina lum sampai lagi.. tetiba aku jadi emo plak.. aku tahan je air mata ni dari kuar.. tapi dah bergenang-genang dah... aku buat senyum je..

Tapi aku rasa anak saudara aku apis pun faham perasaan aku... dia buat-buat lawak ngan aku.. dia kata nanti mak ina dapat kembar terus.. satu rayyan dan satu raihana.. mana plak dia dapat nama tu.. pepandai je dia beri nama anak aku... tapi sedap gak kan...bermula dari tulah aku jadi emo tak tentu pasal.. nak buat semua benda tak menjadi... tetiba plak aku boleh marah ngan en hubby nape aku lum mengandung.. teruk kan....

so hari ni aku tak tahu nak ckp per lagi... berserah pada allah... harap ada tiba rezeki aku nanti

Posted by Diarihatiku1976 on Thursday, August 13, 2009
categories:

16 comments

  1. Yummy Yum Says:
  2. memang sedih sebenarnya kalau dengar orang lain pregnant, sedih sebab kita ni masih lagi berdua, orang lain macam senang je nak mengandungkan...tapi ni la dugaan Allah untuk kita, semoga dengan dugaan ni, kita akan jadi hambaNya yang sentiasa beriman...bersabar dan yang paling penting usaha sedaya mungkin dan jangan putus asa berdoa kepada Allah..Dia Maha Berkuasa dan juga Maha Pemurah...Insyallah ada rezeki untuk kita nanti

     
  3. ppb_ppkp Says:
  4. akak..sabar na..imah pon terus sabar menanti n berusaha...
    apepon kita usaha dan berdoa serta bersangka baik dengan Allah swt..
    insyallah..suatu hari nanti kita akan ada zuriat..
    hanya yg melaluinya ja akan faham

     
  5. Haizum Says:
  6. sabar je la kak..memang sedih kalau benda tu berlaku...sebab haizum pun ada kakak yang kahwin bulan 5 haritu...so...peratus untuk dia preggy dulu memang tinggi la..huhu...even baru 1 tahun lebih haizum kahwin, still rasa jugak sedih....harap2 ade la rezeki untuk haizum...dan juga kakak2 sekalian...

     
  7. Ibuhani Says:
  8. belum ade rezeki tu....dugaan utk ina. Sabau ye

     
  9. HappyIrfa Says:
  10. salam ina..
    spt biasa,aku x nak komen lebih2 nanti org cakap 'tak rasa mmg boleh cakaplah.kalau komen pun takat nak sedapkan hati org jer'cuma ingatlah ajal maut ditangan Allah..begitu juga rezki utk dapat anak.kita tak tahu hari akan dtg,mana tau apa yg anak buah cakap itu jd kenyataan..dapat kembar terus..

     
  11. Mya Says:
  12. hmm.. apa2 pun sy hrp kamu takkan pernah berputus asa k.. jaga diri baik2 eh.. :)

     
  13. SyaNa Says:
  14. ala comel nye apis tu
    siap bg nama baby lagi
    takpe ina, ade tu nnt rezeki kite
    Allah susun baekkk punya cerita hidup kita
    janji kita berusaha :)

     
  15. lily lotus Says:
  16. insyaAllah ada rezeki untuk u nanti..i doakan..amin

     
  17. Jiey^Mien Says:
  18. insyaAllah ada rezeki nanti..
    blk jiey mintak ian aminkan doa sekali..
    ian special, mesti doa dia makbulkan? :P

     
  19. illa Says:
  20. insyaallah...yer la tuu mana tau tul anak sedara tuu cakp..dier bagi terus kembar...mana tau..rezeki tuhan nk bg..sabar la..

     
  21. su Says:
  22. Salam...mekaseh krn sudi jenguk blog su...

    Ermm....su fhm perasaan tuh...

    Dah 8 thn su mencuba tp masih juge xde rezki...

    Lama2 da pandai jwb kalo stp kali org tanye kenape xde anak...

    Senyum terukir dibibir tp hanya Tuhan yg tahu...

    Sama2 kite bersabar yer...

    ~tice su~

     
  23. Izan Says:
  24. ish tak pasal2 husband akak lak kene marah.. sian dia...rezeki akan dtg pada bila2 masa... jgn putus asa...

     
  25. shiemz Says:
  26. Sabarlah Ina. InsyaAllah... Ade rezeki tue nanti.. Bila ALLAH cepat makbulkan Doa kita, Maka DIA Menyayangi kita, Bila DIA Lambat Makbulkan doa kita, Maka DIA ingin Menguji kita. Bila DIA tidak Makbulkan doa kita, Maka DIA merancang sesuatu yang lebih baik Untuk kita. Oleh itu sentiasalah kita bersangka baik dgn ALLAH dalam ape jugak keadaan pun. Kerana kasih syang ALLAH itu mendahului KemurkaanNYA... InsyaAllah berusahalah tanpa rasa jemu... Ok, gudluck~!!

     
  27. @e_da Says:
  28. Salam kak.. sy faham perasaan akak.. sy pun penah merasainya.. sgt pahit bila mendengar org pregnant kan.. hati sayu.. kdg2 menagis sendiri.. ida doakan akak sentiasa tabah dan terus berdoa yer.. kami semua mendoakan akak agar suatu hari nanti dapat menimang cahaya mata juga.. insyaallah...

     
  29. mamaMUHAMMAD Says:
  30. salam kak..nk tukar link cemana?x tau nak buat..maklum la baru berkecimpung dunia blogging..sori ye..sy follow akak k

     
  31. Ernie Says:
  32. salam kenal... takpela mungkin belum rezeki akak lagi, mana tahu Allah nak bagi akak kembar.. teruskan usaha

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS