Hari nie dah masuk hari ke 4 berpuasa. Alhamdulillah..... Dah 2,3 hari menjenguk blog kawan-kawan.... Kebanyakkan tunjuk skill masak dan hasil air tangan masing-masing khas suami dan anak-anak tersayang...

Haha.. jgn terkejut plak kalau blog aku, tak byk entry masakan ..... setakat ni dah 4 hari berpuasa baru 1 sekali aku memasak untuk berbuka posa bersama En Hubby aku... selebihnya aku makan masakan 'tunjuk-tunjuk'. Mesti korang pikir napelah wife si Baharudin ni pemalas kan..kan...kan... tul tak... hahahahaha...

Memang pemalas pun...memang aku ngaku pun...Nak tambah pemalas lagik, bersahur pun makan roti gardenia jer... kejap roti telur... kejap roti sardin.... hah.. pemalas ke kalau gitu?
tak kottttt.... sebab dah En Hubby aku yg nak... aku ikut jelah.. padahal lauk berbuka pun ada lagi.. tapi dia tetap nak roti gak... aku angkat tgn bersyukur jelahhhh.... hahahhahha...

So untuk pengetahuan korang bulan posa ni aku amik keputusan nak masak.... weh..weh.. wehh.. apa ni.. wehh... ketawa besar plakkk... betul laahhh.. aku kata aku nak masakkkk....

korang ni.............. percayalah wehhhhh.................

Gini citernya.... selama beberapa hari aku beli lauk tunjuk-tunjuk ni... aku tgk mahal giler dah sekarang.. ikan sekor masak berlauk pun dah Rm 4-5 dah..... takkan nak makan ikan je kan.. harus ada sayur... ada air tebu ker.. atau air mata kucing ker.... lepas tu harus ada murtabak ke.. atau kuih muih ke kan.... so kat situ je dah berapa korang kira.... mahal wehhh... lari bajet bulanan aku.... baik aku masak....... jimat dan sedap.............

lagi plak kan ke gelombang H1N1 ke 2 akan datang kan.. so langkah berjaga-jaga lah aku ni....

hah..camner.... korang caya tak ckp aku ni.....see.. aku kan buktikan kat korang yg aku memasak bulan ramadhan ni.. tgklah...

Posted by Diarihatiku1976 on Thursday, August 27, 2009
categories:

5 comments

  1. SyaNa Says:
  2. hahaaaa
    lari bajet teros semangat nk msk ye kak??
    chaiyokkk

     
  3. Ernie Says:
  4. OK KAK nanti buktikan tau.... saya pulak sekarang sebab anak cuti sekolah. bolehla masak2 sikit minggu depan startla menu tunjuk2 tu hehe

     
  5. PuteriSatu Says:
  6. Aku memang semangat nak masak... tapi ko tahu... aku sampai umah pun dah nak kat kul 6...tapi aku gigih gak la ko masak... walaupun simple... yang penting puashati...

     
  7. HappyIrfa Says:
  8. ye betul..hari pertama berbuka aku masak.sumer licin.hari kedua aku tapau kat param..byk makanan tak abis.tp duit aku yg habis hampir rm20 hanya utk berbuka.mmg x berbaloi sungguh.jom kita MEMASAK.......

     
  9. lily lotus Says:
  10. hihi..ok percaya2

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS