Pengakuan ikhlas ni...
Minggu ni adalah minggu pertama aku berdiet... so nafsu still 50-50 lagi...
aku dok jengah blog org lain, sumer citer memasak....
yelah..masa nilah nak tunjuk skill memasak pada suami dan anak-anak....

Tapi aku????
aku tetap gini....
bukan taknak tunjuk skill...
tapi aku kan sedang berdiet... so tidak digalakkan untuk memasak...
ceh wah... padahal malasssss........

Wekekekeke.... malas tu memang aarrr... tapi bukan apa tau... apa yg aku lakukan adalah untuk kebaikkan aku gak....
kalau aku masak sakan nanti nafsu aku akan melonjak-lonjak suruh aku makan....
aku tahulah.... ini kan nafsu aku... aku kenal ler kan.....
so lebih baik tidak masak terus...
En hubby kata makan je kat luar...
mintak nasi sikit... kalau makan kat luar malu nak tambah nasi...
kalau kat umah... asyik menambah je....
see pandaikan laki aku jadi pakar pemakanan.....

Aku...bila dgr gitu... ecehhh!!! laju je ko.....

so pagi sabtu tu kan.... aku tak breakfast pun...
dalam kul 12.30 gitu aku kuar ke Ros Cafe kat Bandar Tun hussin Onn, Cheras... jauh dari umah aku... sajer je nak lepak-lepak.... nak jalan-jalan....
makanan kat sini best..byk pilihan.... lauknya berpuloh-puloh ko....
tapi aku takdelah amik berpuloh-puloh itwww...
menu aku ialah nasi separuh, tempe 2 keping, siput masak lemak cili api.... ppehhhh..powerrr....
air plak aku minum ais kosong.....

itu dikira lunch merangkap breakfast ekk....
dalam kul 5.00 gitu perut aku rasa macam lain jer dah.. so aku cepat-cepat buat air kopi o panas...
sbb kalau minum air panas..kureng skit laparnya tu.....
sesambil minum tu.. aku on tenet, borak-borak, baca paper....
skali tgk jam dah kul 6.30....

malamnya tu aku gi umah akak aku coz En hubby aku nak tgk bola.... so malam tu aku tak makan nasi pun... just minum air dan makan jemput-jemput...
sesekali pekena jemput-jemput sodap gak kan....
layannnnnnn sehhhhhhh!!!!!!!!!!!!

Posted by Diarihatiku1976 on Sunday, November 22, 2009
categories:

4 comments

  1. ~sall Says:
  2. sall nak bg tip diet, ikut tau. cam ni, 1)d waktu pagi mkn roti 3 kpg aje n minum air fresh oren buat sendiri tau, 2) d waktu tghari mkn nasi dgn jumlah yg sikit. 3) d waktu mlm mkn buah epal hijau aje. Ni ada la diet sall tiap2 hari. Cuba jgn xcuba. Semoge berjaye..

     
  3. LiAnA Says:
  4. waa ku tabiklah dgn org yg berdiet ni.. ku tak bleh ikut kalau hubby ada umah.. kalau dia kuar os lelama orait je jaga mkn.. yelah sbb masak pun tak beriakan...

     
  5. kakngah Says:
  6. aku masih gagal berdiet. pengasuh aku kawenkn anak dia.. aku duk mentedarah jek dr smlm...
    apa kaitan org kwen ngn tekak aku???
    kehkehkeh!!

     
  7. Delimasari Says:
  8. pelan222 ok le tu.... slmt berdiet

     

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

Contact

E-mail :- azlina_1976@yahoo.com
No tel : - 012-2792008
Facebook :- Azlina Abd Rahman
skype :- camarputih00

Blog Archive

Sila Klik Di Sini

GET HAPPY

FOLLOWERS